Måndag !

Då var ännu en helg avklarad och det är Måndag underbara Måndag. I Fredags såg jag och robert - Män som hatar kvinnor.

 

ANtar att vi är bland dom sista att se denna film, men jag har inte varit jätte noga med att se den. Försökte läsa boken för nåt årsedan , men jag lyckades aldrig komma över dom första hundra sidorna så jag gav upp. Tyckte boken var så svår att förstå med alla namn m.m. Men nu hade svärmor köpt filmen och eftersom vi var barnlediga i Fredags passade vi på att låna den. Jag tycker i vanliga fall inte om såna svenska filmer som Beck, Walander och vad allt heter, inte min grej. Ok filmen var bra och under vissa sekvenser fick Robban spola över för jag kan inte se när hon blev våldtagen. Detta händer varje dag i hela världen och jag mår illa av att se det. Fan vad det är hemskt att se tjejer bli överfallna och tvingas till sex mot sin vilja - FY FAN! Nej så jag erkänner jag tittade inte på de sekvenserna.  Men som sagt en helt ok film och jag är glad att vi såg den,  men jag ser hellre filmer som - sommaren med Göran haha, då slipper man få ont i magen åtminstone.

I går var det en väldigt seg dag pga av möhippan dagen innan. Klockan åtta var jag och hämtade Ronja hos Lena och Conny. Hon har ju börjat i lek o plask och den börjar kvart i nio på Söndagar. Så det var bara att bita i det sura äpplet och åka dit. Ronja tycker det är skit kul och då vill jag inte att hon skall missa det för att jag är bakfull. Efter simningen åkte vi och hämtade hem Vinnie och sen blev det färska frallor till frukost - så jäkla gott.
Sen såg jag knappt Ronja på hela dagen, hon lekte med Zelda och dom var mest ute idet fina vädret. Jag tvättade tre maskiner och försökte få ordning på allas saker som låg i hundra olika väskor i  hallen. Tänkte att det var bättre att håll i gång än att sätta sig soffan och dö av trötthet.  PÅ kvällen åkte jag med fyra jobbarkompisar till Sandareds badhus. Vi skulle vara med på aqua bike, vilket var första gången för oss alla. HJälp vad jobbigt detta var, men sjukt roligt. Trodde inte jag skulle gilla detta men det var verkligen ett roligt träningspass.

Det var att hålla balansen på denna mojäng annars ramlade man av, och det var mycket styrka som kundes göra med hjälp av stången. Skit kul var det så nu hoppas jag kunna gå på detta, har ju 10 kg kvar att gå ner och jag måste pröva nåt annat som inte jag håller i. 

I dag har Ronja och Ted varit på kyrkansbarntimmar, det gick jag oxå på när jag var liten här i Bollebygd så det är kul att Ronja oxå kan gå. Tycker inte att man måste var super kristen och gå i kyrkan för det, men det skadar väl inte att barnen lär sig lite om kristendomen. Själv kommer man inte i håg nåt från konfermationen haha Sen har hon varit hemma och lekt med Ted, dom är helt galna dom två sötnosarna. Fast inligt Ted är jag bara en fegis hela tiden . skit unge.... Jag och Vinnie har städa på övervåningen under förmiddagen och varit duktiga, nu har vi bara nedervåningen kvar då ja. Sen blir det att träna i kväll. Core klockan sex, ännu en ny vecka som skall ge ny träningsvärk. Klockan sju är det step up och det blir roligt för förra veckan kom vi nästan ingenstans, så i kväll skall jag köra på lite hårdare med dom hahah.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0