HELENA OCH SEBASTIANS BRÖLLOP 26/9

I lördags var det äntligen dags för Helena att säga ja till sin Sebastian. Känns som man väntat på denna dag en evighet eftersom man inhandlat kläder och allt annat för längesen. I fredags var jag i väg en snabbis och solduscha inne på Petras. Måste erkänna att jag var så där nöjd med resultatet, men man känner sig ändå tio gånger snyggare om man har klänning och är brun. Sen att händer och diverse kroppsdelar var mindre snyggt fick man blunda för. Kände mig som Nicole Agnes på hemma fruarna hahah
Vid elva körde Robban upp barnen till mamma som skulle ha dom över dagen och natten. Då passade jag på att lägga mig och sova en timme för att få nya krafter. Inte kul att gå upp klockan halv sju och sen gå på fest.  Sen var det full rulle här hemma med matintag av pizza och sen duscha , sminka sig, fixa håret m.m. Så roligt att få göra sig riktigt fin för en gång skull.
Robban blev skit snygg, inte varje dag man ser sin man i kostym och slips. Min man är en riktig snygging, men i bland tar man varandra för givet och ser inte riktigt det där man en gång blev kär i.
Så det var kul att se han så stilig.

inte den roligaste bakgrunden ....


tyvärr får ni vrida era huvuden för att se denna bilden. Men rätt snygga ihop va?

Jag var så nervös hela dagen , och det är konstigt att man själv går runt och är nervös fast det är nån annan som skall gifta sig.  Väl vid kyrkan mötes vi av en mycket lugn och stilig Sebastian. Jag blev imponerad  av hur lugn ham var och han utstrålande ett självförtroende - GRYMT!


bara några minuter innan han får se sin vackra brud.

Ted var väl den som höll alla lugna med sitt vanliga sprudlande humör, han fatta inte allvaret och det var så skönt att se han springa omkring och sjunga snopp sången. Han och Ronja satt mest och finnsa på en bänkrad. Tur dom har varandra , vem vet om 20 år kanske det är deras bröllop vi går på.


Alla gäster var så fina och det var många som bara kom för att titta när dom gifte sig. Antar att det var många gamla grannar och bekanta. När kyrkoklockorna börja ringa kände man en stor förväntan infinna sig om hur bruden skulle se ut. Även om jag sett klänningen hade jag inte sett den på Helena. Så när dörrarna öppnades och Helena steg in med sin Far Fredrik var det bara WOW. Hon var så vacker att jag inte med ord kan beskriva hur fin hon var. Blev alldeles varm i hela kroppen över att se min fina vän komma gåendes på att väg att gifta sig med mannen i hennes liv.
När man ser nån som är så vacker känns det som allt annat stannar upp och man kan bara känna all kärlek mellan brudparet.

Sebastian och hans bestman Kris.



Bröllops kyssen ......
Vigseln gick kanon bra och båda sa ja haha Några tårar rullade ner på kinden men annars tyckte jag att jag klarade mig bra. Efter fotograferingen utanför kyrkan , blev vi alla inpackade i en buss som skulle ta oss till fest platsen. Det blev många goa skratt på vägen och Robban hade med sig lite mintu att smutta på. Fetsen skulle hållas i Gesebol och det var kanon fint. Helena hade verkligen gjort ett bra jobb, men jag hade inte förväntat mig nåt annat.  Den första timmen var det mingel med massor av champange och då menar jag massor. Medans alla gäster minglade var brudparet i väg och tog bröllops foton.  Skall bli spännand att se dem senare. När brudparet sen anlände var det dags att sätta sig i matsalen med bordsplacering.  Inte det roligaste kanske, men det är bara att ta det och göra det bästa haha och jag fick jätte trevliga bordsvänner.  Det som jag dock hade varit slarvig med som jag alltid är så  noga med annars var att ta med nån slags mat.  Ni som känmer mig vet att jag är löjligt kräsen och har alltid varit det. Och det brukar inte vara några problem för jag brukar alltid se till att ha med nån shake och banan som jag kan ha i nödfall. Tycker att det är upp till mig att tänka på sånt och inte belasta andra med det. Men som sagt jag var så nervös inför bröllopet att jag inte tänkte så långt. Tyvärr så var inte den fina maten i min smak.

MENYN:
Förrätt
Skogssvampspannacotta med kaprisbär och balsamicosås.
Varmrätt: helgrillad kalvytterfile som serverades med Calvadossås, rostade rotfrukter och en smakrik potatisgratäng gratinerad med ädelost.
Efterrätt: Champangesorbet serveras med grädde, färsk frukt och toppas med champange.

Som ni ser var det väldigt fin mat och jag såg ju att maten var jätte god av mina grannar, men tyvärr inget för denna mesen. Jag fik tvingat i mig en köttbit men det var oxå allt. Tur man dricker öl och röker för mätt var jag ändå fast på kanske inte riktigt på  lika bra saker. Så det var en miss från min sida. Men maten var väldigt vacker och såg helt perfekt ut. Under middagen var det otroligt många fina tal till brudpar
et. Allt från Helenas pappa, Sebastians bror, vänner, kusiner och Sebastians mor.
Men Sebastians mamma hade fixat så att Peter Appelgren kom och körde stand up. Så jäkla häftigt och sjukt roligt. Alla blev minst sagt
chokade när han klev ut på scenen.
ingen bra bil men ni vet vem det är anatar jag..

Utan att ge er för mycket information så kan jag säga att alla var så fina, talen var underbara och brudparet fick verkligen sitt drömbröllop. Vackrare får man leta efter. Bröllops tårtan var fin och smakade underbart enligt min då fulla sambo haha. Robban hade en kanon kväll och jag tror till o med han blev lite sugen , med betoning på LITE! Festen höll på långt in på natten och Robban kom inte ens i håg ur han kom hem, alltså ett lyckligt slut på en fantastiskt vackert bröllop.

Lite mer balnade kort från Bröllopet.













Jag önskar dom all lycka till i livet.
xoxo...

Kommentarer
Postat av: Nina

Vad fin du är gumman!!

2009-09-28 @ 19:09:20
Postat av: Mia

Så fina ni var.



2009-09-28 @ 21:24:52
Postat av: Challe

WOW vilka snyggingar... Du ser super bra ut! De syns att träningen har gett resultat ;)

2009-09-29 @ 08:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0