FY FAN...

Måste bara skriva och klaga på Sveriges tandvård, helt jäkla makalöst . Var ju där i dag på undersökning, det som gjordes var:
# tog fyra röntgen plåtar
# skrapa lite tandsten
# tog tandtråd
# lacka eller vad de heter tänderna.
Ok tänkte jag det var ju snabbt gjort, hade ett hål så klart vilket jag alltid har tyvärr. Gick till kassa för att boka in en ny tid och sen betala för dagens besök. Höll på att svimma när hon sa att det kostade 8oo kr - FATTAR NI 800 KRONOR. Helt sjukt vad dyrt och då har jag inte ens lagat nån tand.
Jag sa till människan i luckan ;
- Skojar du med mig? 800 kroner för vad? Det är ju helt sjukt vad dyrt.
Tand- Ja men det kostar så mycket att göra en undersökning.
Jag- Tycker det är helt sjukt. Jag förstår att folk inte går till tandläkaren, det är ingen som har råd.

Fattar ni, vad är det för land vi lever i? Skall det vara en lyxpryl att gå till tandläkaren ? Bara för dom som har det gott ställt? Fan detta borde alla människor ha i sin åtanke när vi går till nästa val om vem som skall styra Sverige. Hade jag jobbat som politiker hade jag jobbat med denna fråga. Det kostar 120 kroner att gå till doktorn, det kostar 120 kr att få något bort opererat från kroppen, men det kostar 800 kr att kolla på tänderna i en kvart. Jag har inte bett dom ta kort på mina tänder, jag kan klara mig utan deras tandtråd och jag klarar mig utan deras lackning. Allt jag behöver veta är om jag har hål och om jag måste göra nåt mer ang tänderna.  Så fyra hundra borde mitt besök ha kostat och knappt det.
Skall Ringa till Monica och kolla vad det kostar hos henne, resten av min familj går redan hos henne så varför inte.
Nej jag är så förbanad över detta nu att jag kan knappt andas haha har världens huvudvärk. Stackars alla som skall träna för mig i kväll, dom får inte det lätt.

Ja nu var man pank på tråkiga pengar då, kan bara tänka vad räkningen blir i morgon efter jag har lagat klart. Jag som inte vågar göra nåt utan två bedövningssprutor.  SKIT SKIT!

Kommentarer
Postat av: jessica

830 kr kostade det till och med...

2009-09-14 @ 14:06:53
Postat av: Anonym

Ja vad är det för land vi lever i egentligen???



Konstigt att så många människor väljer Sverige som land när dom måste fly från sina egna krigsdrabbade.



Låter som du behöver vakna upp och börja uppskatta hur bra vi faktiskt har det här i Sverige.



Om jag får gissa så har du säkert gjort åt med flera gånger den summan på icke nödvändliga saker denna månaden. Eller har jag fel???

2009-09-14 @ 16:22:15
Postat av: Jessica

Din idiot som inte vågar skriva ditt namn..

Vad tror du jag menar då, Tror du på allvar att folk som har det dåligt ställt väljer att lägga mellan 1-3000 kr på tandläkaren?? Vet du hur många som väljer att skita i att gå till tandläkaren på flera år , fast dom kanske borde gå varje år? Jag vet flera. Jag har tex en vän som har en trasig tand och det kommer kosta henne nästan 4000 kr att laga den. Hon lever ensam i stan och tjänar inte överdrivet bra med pengar. Så hon får vänta till nästa år innan hon har råd med att fixa tanden.

Vad jag har lagt pengar på denna månad har du inte med att göra, du känner väl inte till min ekonomi eller? Men Att jag tycker tandläkaren skall vara möjlig för alla och ingår som ett läkarbesök är ju fruktansvärt av mig. FÖRLÅT !



Så ta dina dumma kommentarer och stoppa dom där solen inte skiner. Jag vill inte ha kommentarer utan namn.

2009-09-14 @ 17:20:58
Postat av: Jessica

Din idiot som inte vågar skriva ditt namn..

Vad tror du jag menar då, Tror du på allvar att folk som har det dåligt ställt väljer att lägga mellan 1-3000 kr på tandläkaren?? Vet du hur många som väljer att skita i att gå till tandläkaren på flera år , fast dom kanske borde gå varje år? Jag vet flera. Jag har tex en vän som har en trasig tand och det kommer kosta henne nästan 4000 kr att laga den. Hon lever ensam i stan och tjänar inte överdrivet bra med pengar. Så hon får vänta till nästa år innan hon har råd med att fixa tanden.

Vad jag har lagt pengar på denna månad har du inte med att göra, du känner väl inte till min ekonomi eller? Men Att jag tycker tandläkaren skall vara möjlig för alla och ingår som ett läkarbesök är ju fruktansvärt av mig. FÖRLÅT !



Så ta dina dumma kommentarer och stoppa dom där solen inte skiner. Jag vill inte ha kommentarer utan namn.

2009-09-14 @ 17:21:31
Postat av: PB

Men hjälp vad har dom krigsdrabbade med detta att göra? Jag håller med Jessica det är alldeles för dyrt och det kunde gott var billigare. Vi skall trots allt använda våra tänder hela livet. Skit i att läsa såna störda inlägg.

Fortsätt som du gör Jessica

2009-09-14 @ 17:34:47
Postat av: Anonym

Du frågade vad det är för land vi lever i och jag svarade att vi lever i ett land som många människor i världen skulle ge vad som helst för att få bo i.



Jag behöver inte veta hur din ekonomi ser ut, det räcker att läsa dina tidigare blogginlägg för att förstå att du är en av människorna som lätt skulle ha råd att gå till tandläkaren en gång i månaden utan problem.

Det handlar bara om att prioritera.



Pengarna som ska tas för att ni anser att ni inte har råd att betala 800 kronor om året till tandvårt, var ska dom komma ifrån?

Äldrevården? Barnomsorgen? Skit i att köp den där skvallerblaskan och lägg 50 kronor i månaden i sparbössan så är problemet löst och våra äldre slipper få det ännu värre än vad dom redan har det.

2009-09-14 @ 18:02:00
Postat av: sofi

ja e håller helt med jessica på detta de är för dyrt att gå till tandläkaren sen har väl inte du med de att göra hur folk gör av med sina pengar plus att har man nått att säga ska man ha tillräckligt med stake att skriva vem man är annars kan man vara tyst.

2009-09-14 @ 20:36:46
Postat av: jESSICA

Idiot. Då vet du kanske att Robban jobbar röven av sig varje helg för att vi skall ha råd med att bo och leva. Du borde oxå veta att min mamma köper de mesta sakerna till mina barn och min syster har skämt bort mig denna sommar. Så du borde fan läsa på lite innan du öppnar käften, fast det vågar du ju inte för du är ju anonym... Det går bra att vara modig när ingen vet vem man är. Tur det finns folk som har stake att skriva från vem det är. Jag har inga problem med andras åsikter om man står för det annars kan det vara.



Denna blogg är som sagt min blogg och den skriver jag för min egna skull och till min två vackra barn som en dag skall få läsa vad deras töntiga föräldrar gjorde när dom var små. Så läs inte min blogg om den stör dig....

2009-09-14 @ 20:53:46
Postat av: Anonym

Men gud så barnsligt. Helt ärligt vem orkar vara en sån tönt? Självklart måste man få ha olika åsikter om saker och ting, men om man inte vågar stå för dom skall man låta bli och lägga sig i andras åsikter. Och att du ens går på så personligt om Jessicas ekonomi är verkligen inte ok. Känner bara Jessica lite, men jag läser hennes blogg för att jag tycker den är mysig och att jag känner igen mig. Du behöver inte läsa hennes blogg. Jag tycker personligen att tandvården är för dyr , vist kan man lägga undan lite varje månad - men alla gör inte det.



Fortsätt Jessica och bry dig inte .

2009-09-14 @ 21:02:32
Postat av: Mia

Ja tandläkaren är verkligen sjukt dyrt. Och vem lägger undan pengar till tandläkaren?? Sjuka, pensionärer, ensamstående då?



Jävla fegis som inte vågar stå för dina åsikter.



Jess du är en av de tuffaste och starkaste jag känner.

Ronja och Vinnie kommer ha skitroligt när de läser detta om många år.



Du är grym!

Älskar dig!!

2009-09-14 @ 23:45:54
URL: http://svanehomskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0