FREDAGSMYS....

I onsdags var det barngympa för Ronja, det är väldigt viktigt med gympa eftersom hon ser mig och Robban alltid gå iväg och träna. Så på onsdagar är det hennes gympa dag. Tycker det är kanon, och man önskar att alla barn skulle kunna få vara med. Här kommer lite bilder från gympan.

Ronja kryper slalom..

Ted går slalom baklänges.


Ronja kryper under mattan...

Ted smyger sig fram...

Efter Ronjas gympa var det bara hem och byta om för att sedan åka tillbaka till hallen och köra cirkelträning. Det var riktigt roligt och många gryma övningar fick dom genomlida. Nästa vecka skall jag köra oxå , sen får nån annan köra lite så jag oxå kan träna sten hårt bland stationerna. Cirkelträningen är bra på det sättet att man får båder styrka och konditionsträning utan att stressas av alla andra. Man gör en station åt gången och sen byter man. Pröva det om ni aldrig testat.

I går var det Dagis för Ronja. Vad kallt det är på morgonen nu, det är riktigt riktigt kallt. Hörde av grannen att hon fått skrapa rutan på morgonen innan jobbet. Nu går vi mot andra tider. Mysigt är det dock än så länge tycker jag. Älskar detta väder.
Som vanligt blev det tvättat några maskiner och jag dammsug undervåningen. Jag börjar tro att jag fått städnoja. Börjar inse att jag städar varje dag, vi måste vara en väldigt smutsig och stökig familj haha för det behövs ju tydligen. Efter dagis ficj jag världens finaste besök av min underbara vän Pernilla. Hon och sin lilla/stora Felix kom och förgyllade min eftermiddag.

Söta Felix som blivit så stor nu...

Ronja och Pernilla som har en bebis i magen- syns ju inte :)

Två kakmonster ...

Oh vi hade så mysigt, hinner tyvärr inte träffas lika mycket som man önska. Men det spelar ingen roll för jag vet att hon alltid finns där. Vi slog snabbt ihjäl två timmar med att försöka prata samtidigt som vi fick ha koll på busungarna. Nästa gång blir det en middag utan barn...
Efter det var jag tvungen att bisikta min bil. Tänkte att det var lika bra att ta alla tråkighter på en och samma vecka. Jag menar först tandläkaren och 2000 fattigare och nu bilen. Den gick givetvis inte igenom så nu skall jag försöka hitta pengar till att ha råd med detta. Livet är bra underbart ändå. SKIT! Men med tanke på min goda ekonomi så blir detta inga problem heller eller vad tycker du hatare???
Kvällen slutades desto bättre med två trräningspass. Först var det Core för dagis personalen. dom är så jäkla söta, goa och underbara dom kämpar gärnet och är ett kanon gäng. Tycker det är skit roligt att träffa denna lilla grupp en gång i veckan. Sen var det dags för Gabriella att ha sitt första Aerobic pass. Jag var där som stöd och hjälpte henne med musik . Det gick verkligen jätte bra för henne . Roligt roligt..

I dag har vi varit på öpnnaförskolan, det var svin längesen vi var där. Ronja ville gärna gå dit och jag tänkte att det kunde vara roligt för Vinne att göra nåt. Så där spenderade vi våran fm. Man får tycka vad man vill om öF , men jag tycker det är helt ok. Jag sjunger kanske inte högst i de kristna sångerna, men spela roll liksom. Jag är där för att umgås och träffa andra att prata med. Vinnie hade jätte kul och lekte med allt som fanns. Får väl gå dit lite mer med han. Nu skall vi snart ut på en promenad och inhandla kvällens fredagsmys. Detta är väldigt viktigt för Ronja och helst skall det vara glass o popcorn. Vi får se vad vi kommer hem med, sen blir det väl till att spendera eftermiddagen på lekplatsen och njuta av det fina vädret.

xoxo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0