FREDAGEN DEN 11 SEP.

11 Sep, ett datum som har en stor betydelse numera, helt sjukt det som hände för 6 årsedan nu va? Tror det har gått så länge, men man glömmer aldrig synen av planet som flyger in i byggnaden. Många människor lever i sorg och saknad denna dag efter sina anhöriga som plötsligt dog ofrivilligt. Tänk så mycket hat världen består av. Det märker man ju bara när man bor i en liten "håla" som Bollebygd, alla snackar skit och det är en tuff hård attityd våra barn skall växa upp i. I bland blir jag skraj när jag tänker på allt som mina barn skall utsättas för , samtidigt som man måste låta dom gå igenom samma saker jag själv gjort. Mitt jobb är att uppfostra och ge dem alla verktyg dom behöver för att kunna ta sig an den tuffa värld vi lever.
Mina barn är mitt allt, dom är det bästa som finns och utan dom vore jag inget. Det trodde man inte innan man fick barn, man levde och tänkte på ett helt annat sätt. Skulle skydda Ronja och Vinnie med mitt liv för att inget ont skall hända dom, älskar dem gränslöst och kommer alltid att ge dem min kärlek.

I går hade jag en sån dag när jag bara kände oerhörd kärlek till dom, ni som har barn vet att dom flesta dagarna består mest av tjöt tjöt och olika kamper som man desperat försöker vinna. Det är först när dom sover som man tittar på dom och bara fylls av kärlek haha det är ju ingen dans på rosor att ha trotsiga barn. Men som sagt i går var en dag fylld med sol , värme och det smittades av sig och jag kände mig nästan nykär som man gör på våren.
Så när jag och Vinnie hämtade Ronja på dagis hade jag packat vagnen med en filt, festis och massa kakor o bullar. Sen hade jag och Ronja (Vinnie sov i vagnen) piknick på gräsmattan utanför biblioteket. Solen sken på oss och min dotters ögon glittrade och hennes mun bara log av glädje. Tänk vad en filt och lite fika kan göra för ett barn, det var den bästa dagen någonsin satt Ronja och sa till mig hela tiden, tror ni man blir varm om hjärtat då eller? Vi hade det super mysigt och sprang omkring och gjorde kullebytor och annat galet. Vinnie vaknade efter 30 minuter och var sedan med , han tryckte väl i sig två bullar den godingen.  Tyvärr inga kort.... Men jag har lagrat det i mitt minne och jag kommer plocka fram den dagen när det blir mörkt och trist.


I går hade jag min första Core träning med personalen på Odensgården. tycker det är kanon bar av dom att fixa en egen grupp träning, jag menar med tanke på deras jobb så behöver dom verkligen stärka upp sin kropp och få en bättre hälsa. Så nu skall jag i tio Torsdagar köra Core träning för dom-  jätte kul! Så efter det var det snabbt hem och prata en stund med barnen innan det var dags för Aerobicen. I går var det sista gången, för nästa Torsdag hoppas jag Gabriella är hemma igen och är redo att köra. Men det var jätte kul och det var så skönt att svettas och kämpa en timme. Hade ett gäng tuffa fjortisar med på passet. dom var som man själv var i den åldern,livrädd att göra bort sig och fnissa hela tiden. Tyckte att alla andra var skit gamla och undrade om dom först skulle vara med. Men dom var så söta, för efter passet stod dom utanför hallen och väntade på mig. Då berättade dom hur roligt dom tyckte det var och att dom aldrig svettas så mycket m.m. så jäkla roligt att dom sa så, man trodde inte att dessa tuffa tjejer skulle stå kvar och prata - där ser man.

I dag är det Fredag och jag skall ha en date med min underbara fina vän Charlotte, skall bli super mysigt att sitta och tjöta massa i flera timmar. Vi hoppas att Helena skall följa med, men det varkar ganska mörkt än så länge tyvärr. Vi tre gjorde nog världens bästa semester i hop när vi var unga och cellulit fria haha Jag tror jag pratar för oss alla tre när jag säger att ingen av oss har haft en roligare semester som den veckan i Cypern, allt hände och vi kan prata om den semestern i timmar o bara skratta. Fan vilken resa, hoppas Ronja får uppleva mycket roliga saker med sina kompisar. Men då kommer nog jag och Spilli följa efter i smyg när Ronja och Filippa åker utomlands första gången tillsammans hahah.
Annars blir det lugnt i dag, Vinnie är så snorig och hostig fattar inte varför det aldrig tar slut. Han har bara varit hemma hela veckan och inte gjort nåt . Jaja antar att det är lika bra att vänja sig med tanke på dagis .
Vi tar väl en promenad runt byn senare.

xoxo


Kommentarer
Postat av: syster yster

Låter underbart med filten och bullarna. Bakat själv? 11seå 2001 var det, alltså 8 år sen. så fort går tiden.



Kram

2009-09-11 @ 13:23:55
Postat av: Jessica

Oj 8 år sedan inte klokt. Nej du inga hemma bakade bullar tyvärr, det är du bättre på kära syster. Allt bra med er?? KRAM

2009-09-11 @ 14:51:57
Postat av: Mia

Ja vissa dagar älskar man sina barn så mycket så man blir galen.

Vi hade piknick igår. Hade tänk gå till en helt nybyggd lekplats idag men Elin ligger med 39 graders feber. har legat i soffan hela dan.

2009-09-11 @ 18:10:05
URL: http://svanehomskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0