FREDAG 25/9

Äntligen Fredag och vi närmar oss bröllopet med storm steg. Börjar nästan bli lite nervös , jag menar det är inte varje dag man ser sin vän gifta sig. Kommer nog rulla en tår eller två i morgon haha lovar att ta massa kort på det fina brudparet så ni oxå får se. Men det blir nog tidigast på Söndag kväll skulle jag tro.
Men idag skall jag iväg och solducha så man får lite färg på denna blek/feta kropp. Tänker inte ha klänning och se ut som ett lik, så lite fusk bränna kan ju aldrig skada.  Klockan ett i dag skall jag vara på Petras, hoppas bara jag hittar dit och att mina barn kan tänka sig vara snälla och bara vänta. Annars blir det en lugn dag, med tanke på vädret så orkar jag inte dra på oss regnkläder och var duktig o gå ut. Nej i dag blir det barnprogram och film hela dagen och det kan Ronja verkligen behöva. Själv skall jag försöka tvätta några maskiner och få fint här hemma innan helgen. Kvällen kommer givetvis bestå av glass, godis och massa mys med familjen. Tur det inte är jag som gifter mig, jag klarar inte att avstå från livets godheter haha På Tisdag Helena så är det du och jag som har en frosa dag.....

I går var det Torsdag och vädret kunde väl ha varit roligare. Men Ronja hade varit i skogen med sitt dagis och haft super roligt, så hon var  nöjd ändå. Jag tog mig ändå i kragen och tog en promenad till dagis. Stannade till hos Emma och pratade en stund, alltid lika trevligt . Anna missar jag tyvärr alltid men jag får nog jaga henne nästa vecka haha. Sen var det bara hem och laga lite mat till mina små . Sen var det full rulle , Ronja skrek att jag skulle hämta Vinnie från hennes rum. Inte lätt nu när hon vill vara själv och han vill vara med henne, kan bara tänka mig hur det kommer vara dom närmsta åren. Sen blir det väl andra bullar när Ronja har sina tejkompisar hemma och Vinnie har sina killkompisar då kan det nog uppstå kärlek eller inte hahah. Brås Ronja på sin mamma får nog Vinnies kompisar akta sig och Vinnie kanske brås på sin pappa och raggar upp Ronjas kompisar. Den som lever får se...

Dagens höjdpunkt i går var när våran barnvakt skulle komma och sitta barnvakt för första gången. Ronja har längtat efter detta hela veckan så hon blev jätte glad när Sofia äntligen kom. Tycker det känns super med Sofia och båda mina barn verkar stört gilla henne. Vinnie blev helt tokig och börja dansa och krypa fram och tillbaka när han fick syn på henne. Antar att hon är en sån tjej som bara har det. Min magkänsla säger att Sofia kommer vara en toppen grym tjej och jag är glad att hittat henne. I bland vill man inte belasta sina föräldrar och ibalnd kanske man skall på samma fest och inte har barnvakt och då är det skönt att ha någon som inte är släkt. För Ronjas skull kan det var roligt med en ung tjej som hon kan se upp till. Jag kan verkligen rekomendera henne om nån behöver hjälp. Så nästa torsdag kommer hon igen.
Själv hade jag Core för dagis personalen , och det var lika roligt som vanligt. Ett gott gäng som kämpar grymt hårt med en massa goa skratt. Robban hade sin träning och vi anser att det är viktigt för oss at få träna. Vi blir bättre förädrar och får lite mer engergi.  Tyck vad ni vill om detta...
Kvällen avslutades i soffan med först Ronja som somnade i min famn -mysigt och sen i soffan med min kärlek...

xoxo............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0