UNDERBARA FREDAG!

I dag fick jag sov morgon till tjugo över åtta, helt underbart och  väldigt behövligt efter denna natten.  Ronja kissade på sig i natt och jag fick ställa stackan i duschen och sen bädda rent i sängen, knappt vaken själv. Sen hann jag knappt somna om innan jag vaknade av att min mage värkte som bara den, hade kraper till och från i en timme innan värktabletten började hjälpa. Fattar inte hur det bara kan dyka upp och göra så förbanat ont.  Känner mig som en piller missbrukare just nu, men vad skall man göra kan inte ligga dubbelvik hemma och samtidigt ta hand om två barn. Hoppas dom hittar nåt på titthåls operationen så jag får rätt behandling.
Efter frukosten gjorde vi oss fina som Ronja så gärna ville , helst skulle vi ha kläningar på oss och massa glitter. Men vi gjorde ett mellanting. Vid halv elva gick vi till öppnaförskolan och lekte en stund, Ronja pysslade som hon älskar och vi hade riktigt roligt.  I bland får man göra saker som man själv inte tycker är det roligaste för sina älskade barn. Nu sover lilleman gott och Ronja fikar med pepparkakor och saft, sämre kan man ha det. I kväll kommer mamma och hämtar Ronja för en mysig tjej kväll hemma hos henne. Ronja skall sova över och i morgon skall dom gå på teater med Lillemor och Alfred. Mysigt för henne att vara med mormor utan Vinnie.
Jag har lite planer för mig och Robban i kväll med haha och hoppas på en mycket mysig kväll.

I går var det dagis och en skogs utflykt som gällde, Ronja älskar när dom går i väg till troll skogen och leker.  Själv hade jag planerat att  städa men somnade tillsammans med Vinnie och sov i  1 1/2 , var sjukt skönt och mysigt. Sen låg vi sängen och bara myste tillsammans innan vi tog oss upp. Hann ändå städa undan lite saker i köket, toaletten och tvätta några maskiner. Vid halv två gick vi ut och hämtade Ronja på dagis. Stannade till en stund hos Emma och Anna för lite tjöt och det är alltid lika mysigt. 
Vid halv sex kom Sofia som skulle sitta barnvakt medans jag körde Core för dagis personalen. Mina barn verkligen älskar henne och blir lika glada varje gång hon kommer hit, vilken tur at vi hittat henne.
Träningen gick kanon bra och dom har utvecklats så mycket på dessa veckor.Coren är fantastiskt på det sättet att jag som ledare kan se skillnad bara på tre -fyra veckor. Personalen har tagit detta till sig och jag tror dom kommer fortsätta nu när dom kommit igång.
Jag var även på gymet i går och träffade Erika som gick igenom maskinerna med mig. Man kan säga att det behövdes haha mer än så får ni inte veta. Men jag har gjort bort mig lite på olika maskiner  och sett ut som en idiot. Men ett gott skratt förlänger livet heter det va?

Till sist vill jag bara säga GRATTIS mia till ditt körkort. Vad stolt jag blir över dig. Du är ett bevis för att det aldrig är försent om man verkligen vill nåt. Två barn och fullt upp lyckades du 30 år ta ditt körkort och på första försöket. Nu måste du komma och hälsa på oss nästa vecka. Bra gjort min vän!

Nu skriker tvätten på mig och skall vikas ovh läggas in, finns det nåt tråkigare? tvätta går bra och hänga upp det är helt ok men att vika och sen lägga in det hatar jag. Sen skall jag laga lite mat till barnen och bara mysa . Trevlig fredag till er alla.

CHALLE VINN NU I KVÄLL OCH GÖR MASSA MASSA MÅL.........................................

xoxo........

Kommentarer
Postat av: Mia

Tack vännen



Så klart vi kommer och hälsar på någon dag nästa vecka. Utan att planera för mycket efter hur bussarna går.



Kram

2009-10-23 @ 14:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0