TORSDAGEN DEN 8/10...

Sitter på jobbet och då får jag passa på att blogga lite nu när vi har fika rast. Jäkla skit dator som bara går sönder hela tiden, robban bytte ju den i Juli då den andra hade gått sönder. Har en svag känsla av att våra lille skit unge där hemma kan ha ett finger med i spelet. Han pillar på allt som sagt och låter inget vara, så nu får vi ställa för ett bord framför tv och datorn så han inte skall kunna komma åt sakerna. Hur fint ser det ut hemma nu då? inga krukor, inga lampor , bord framför tv m.m. men jag orkar inte säga Nej, Fy,  Ajbaja tiotusen gånger om dagen, speciellt inte när han bara skrattar mig rakt upp i ansiktet haha. Tur man älskar dom till döds.
  Som sagt i dag jobbar jag till tre och det är riktigt kul att jobba . Barnen är hos Robbans farmor och farfar och det är tur att dom finns. Är overhört tacksam för all deras hjälp och stöd. Sen efter jobbet skall vi bara hem och fixa mat innan det är dags för Core med dagis personalen.  Är så roligt att köra med dessa " tanter" , dom ger gärnet och går in för denna Torsdags träning 100 % och jag blir så glad av att se dem träna. Kvällen tänkte jag avsluta hos min kära vän Spilli. Har inte träffat henne på jätteläng och pratat, så det blir mysigt. Antar att vi har en hel del att skvallra om..

I går var Ronja på dagis och jag hade en städa dag. Ronjas rum fick sig en omgång och även vårat sovrum. Fattar inte att det skall bli så förbanat dammigt . Hatar dammråttor, ser skit äckligt ut. Så det blev fint och snyggt för några dagar åtminstone. Sen fick jag mig ett ryck och skulle slänga ut mattan och vädra den. Jätte smart , den vägde ju inte 100 kg eller så. Fan innan jag fick ut den på balkongen och sen upp på räcket var jag helt slut. Men fy vad äckligt, våran matta är som en gräsmatta och det fanns en hel del saker som gömde sig i mattan. Sen blev den jätte fin igen när vi hade skakat om den. Dammsugan gick på högvarv och tyvärr har den gått sönder så man blir helt galen av att dammsuga. Roligt att behöva köpa ny dammsugare och ny dator.
Vid två hämtade jag min dotter och körde henne till Filippa . Dom hade bestämt en lekdag och härjade runt i Helena och Robbans säng.  Dom två är så söta och leker kanon bra. Kul att ha en tjejkompis sen födseln, hoppas deras vänskap kommer hålla hela livet. Vid fyra körde jag Vinnie till mamma som fick passa han medans jag och Ronja var på barngympan. 
På barngympan var Ronja och Ted för söta, dom är roliga i bland bråkar dom och skriker som värsta syskonen och som i går var dom bara helt kära i varandra. Dom pussades och berätta för varandra att var kär i varandra. Jag blev alldeles varm i hjärtat när dom hela tiden pussades och gosade, tyvärr blev det inte så mycket gympa hahaha. Undra om dom kommer vara tillsammans nångång i tonåren eller om dom blir mer som syskon. Just nu har dom bestämt att dom skall gifta sig.
Efter gympan var det bara hem igen och äta lite snabbt och sen byta om inför cirkelträningen. Hade sista cirkelträningen i går och lämnar nu över detta pass till Sandra.  Vet ju fortfarande inte hur det blir med det nya gymet och om jag skall hålla i nåt pass där, fortsättning följer.

Nej nu skall jag jobba på och göra lite nytta för mina arbetskamrater. Vet tyvärr inte när jag kan blogga nästa gång. Men håll koll så kommer jag snart igen. Till helgen kommer min underbara syster med sina pojkar. Vi skall fira både Vincent och Rasmus födelsedagar och ha det mysigt. Hoppas på en riktigt bra helg med massa kul. Ni får se kort senare.
xoxo......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0