TISDAGEN DEN 6/10

Jäkla skit våran dator har gott sönder igen, hur kul är det på en skala? Fattar inte hur den kan gå sönder inom så kort tid. Stackars Robban sitter  uppe på kvällarna och försöker operera den lilla rackan . Just nu har jag lånat mammas dator så jag får göra ett litet inlägg.
I går var vi bara hemma hela dagen och det var riktigt skönt, lekte på lekplatsen och städade lite här hemma. Kvällen var fylld med träning .

I dag var det dagis för Ronja , hon hade med sig två kartonger med munkar och bjud barnen på. Jaja jag vet nog att många av er tycker att det är fel att bjuda barnen på sånt, men det skiter jag i. Tycker det är mysigt att kunna bjuda på nåt gott i bland. Jag har tvättat ovh bytt säng kläderna i dag, så nu skall det bli skönt att krypa ner i sängen och sova. I morse fick jag sovmorgon till halv åtta då Vincent inte vakna förrän då, hur skönt som helst och jag hoppas på en repris i morgon. Annars har vi inte gjort så mycket här hemma. Vid sex åkte jag och Ronja ner och kollade när Challe hade sin Step. Var grymt bra pass med grym musik och roliga steg. Charlotte är en mycket bra ledare och har kondition som jag själv bara kan dröma om. Min egna dotter blir jag så stolt över, hon klarar av att hänga med på step brädan riktigt bra och dansar och har sig. Antar att det skall börjas i tid  så hon kan ta över efter mig när jag är gamal och töntig. Tyvärr blev inte natten lika rolig då hon vaknade och gallskrek av värk i benen. Fattar inte när det skall försvinna, tycker hon haft det så länge nu med växtvärk. Så det blev att gå upp och smörja linement på benen och sen ta alvedon. Sen myste vi i sängen tills hon äntligen somnade om igen. Det gör ont i både kropp och själ när ens barn lider..

xoxo....

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jessica,

klart att barnen ska få lite mys o trevligt med munkar. Det är inte det de äter på dagis som gör dem feta, utan vad som händer hemma efter kl 17 o på helgerna!

Förra veckan ville Mille att vi skulle bjuda på chokladtårta, och snäll som mamma är så gjorde jag en som de fick mumsa på =)

2009-10-09 @ 13:39:23
Postat av: Jessica

Eller hur Sandra, det är inte dagis ansvar utan vi som föräldrar. Vad skönt att höra nån som tycker likadant..

2009-10-09 @ 18:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0