TISDAG 20/10...

Vilken underbar dag det kommer bli i dag, allt kan hända . Har bestämt mig för att försöka bli lite mer positiv haha undra hur länge det går  men en dag är bättre än ingen dag.  Så vad gör det att vädret är grått och trist? Då kan man stanna hemma och mysa i soffan med lite tända ljus. kan passa på att göra saker som man bara skjuter upp som tex sätta in kort på barnen i album. En maskin är redan tvttad och jag skall  göra lite fint här hemma.  Efter dagis i dag skall jag ta barnen till Borås och köpa lite god mat att fylla frys och kyl med. 

Igår lämnade jag mina barn till Helena vid tio tiden, hon var snäll och tog båda mina barn. Men som sagt hon är ju proffs och har faktiskt barn som yrke . Tyvärr var min lilla tonåring på topp humör eller inte. Hon bara sa till stackars Filippa att hon inte var hennes kompis när hon nte ville göra samma saker som henne. Inte lätt inte lätt, men jag kan trösta med att Ronja älskar Filippa. Tur att man fick en pojk oxå, han är snällare än snäll och har inget tjej humör än !
Jag hade tid inne på gyn som sagt och det var bra då min mage fortfarnade gör ont men med mindre krapanfall.  Efter att jag och läkaren  pratat och gjort olika undersökningar ansåg hon  att vi måste göra ett titthåls ingrepp för att komma underfund med mitt tillstånd. Ingreppet går till  att man kommer dit blir nedsövd och sen gör läkaren ett snitt under naveln som dom sen går in med en kamera för att se om det finns några endometrioser. Kan bli två snitt i ljumskarna oxå om det behövs. Sen åker man hem samma dag och vilar. Bra va? Inga större ingrepp behövs. Sen hoppas jag att dom kan se vad som är fel, annars är jag tillbaka på ruta ett och får börja om. Men detta blir nog inte förrän efter jul beroende på väntetiderna.
Var hemma vid kvart över tolv och då hämtade jag mina barn och räddade Helena . Tack som bara den snälla snälla Helena.
Ronja behövde komma hem och vila en stund i min säng framför tv, hon hade verkligen vaknat på fel sida i går och vi hade några duster . Men som en älskade mamma gjorde jag köttbullar till middag och det gjorde susen kan jag lova. Hon åt 9 köttbullar och pigga på sig ordentligt.
 Vid halv fyra var jag med Vinnie hos läkaren för att kolla hans öron. Ville få det undersökt eftersom jag upplevt att han fortfarande haft ont. Vi gick där i från med en pencillin kur i 10 dagar, tur man går på sin magkänsla. 
Träningen fick jag lämna över till challe i går. Hade inga krafter att göra bra i från mig och det vill man gärna göra. Challe är den grymatse och jag vill alltid att hon tar mina pass om jag blir sjuk. Har redan hört rykten om att hon kört hårt haha bra gjort bra gjort...
Jag somande kl 20.00 i går och det var skönt eftersom jag vaknar var tredje timme ungefär pga magen. Men sovit har jag gjort och borde ha massor energi i dag.

Nu skall min lilleman få sova och jag skall ta tag i denna underbara dag. Önskar alla mina vännor de samma och att eran dag blir kanon med massa skratt och roliga händelser.
xoxo....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0