MÅNDAGEN DEN 19/10

I lördags vaknade jag som en zombi efter att stackrs Vinnie varit vaken en del under natten. Han har två nya tänder på gång och ont i öronen, ingen bra kombination tydligen. Så han fick jag till slut lägga brevid mig i sängen så vi fick sova en stund innan det var morgon. Robban och Ronja åkte vid halv tio till Lena och Conny och var där hela dagen. Det var riktigt skönt för vid tio gick jag oxå och la mig så vi sov 11/2 timme jag och Vinnie. Sen tvättade jag soffan och försökte få bort alla fläckar som barnen gjort, blev ganska bra men det får bli en ny soffa så fort vinnie blivit lite större. Sen var det att plocka ordning och tvätta några maskiner.
Vid halv ett kom Vinnies gudmor Challe med massa fina paket. Han fick en super läcker jacka från Mee Too och ett par coola byxor till i samma märke. Det satt så bra på han och han blev super cool. (lägger in kort sen ) Vid två gick vi ut och köpte godis eller rättare sagt jag köpte :) och sen gick vi ner och kollade på handboll i skolan. Vinnie tyckte det var jätte spännande och han spelade lite boll med Challe.  Det var jätte mysigt och jag har världens bästa gudmor - TACK SÅ JÄTTEMYCKET FÖR KLÄDERNA!
Kvällen var väldigt lugn,  Vinnie somnade kvart över sex och resten av familjen kom hem vid sju. Vi tittade på all skit som gick på tv och åt alldeles för mycket godis. Somnade tidigt då min mage värkte och gjorde ont.

Vinnie med sin bästa gudmor.....



I söndags var det Ronjas simmskola och som vanligt är vi där i sista minut. Men denna gången höll jag på att strypa Robban. Han hade hand om barnen på morgonen så jag sov till tio åtta för att sen bara kunna gå upp och ta på mig. Var trött eftersom Vinnie haft en jobbig nattt till som jag fick ta. Kommer upp och förväntar mig att Robban gjort klart barnen, vilket skämt haha. Tio över åtta skall han och Ronja äta frukost, Vinnie som varit vaken sen ´kvart i sju har inte ens fått nåt att äta. Då blir jag helt galen kan jag lova. Fick packa hennes badväska, ta på barnen kläder och slänga i lilleman välling. Vi kom iväg halv nio och träningen börja kvart i nio, stressad eller vad? Ingen rolig start på morgonen. Efter lek o plask åkte vi in till Borås och handlade på city och hämtade min bil som blivit lagad. Skönt nu låter det inte som Ronny och Ragge kommer körandes . Sen var det hem och städa ordning för kalaset . 
Denna gången var det kalas för Robbans sida och det blev massa fina paket till lilleman, mycket kläder som alltid går åt. Vi åt frallor och tårta inget märkvärdigt. Vinnie spelade lite på sitt piano och sjung som underhållning. Tack alla ....
Vid sju gick jag hem till Marianna och tog ett glas öl och hjälpte henne sortera ut alla Louisas kläder. Gud så mycket fina kläder, tyvärr var allt för litet för Ronja så jag kunde inte ta nåt.

Ronja väntar på gästerna..


Vinnie har ätit födelsedagstårta MUMSMUMS

I dag skall jag lämna mina barn hos spilli och sen åka in till min gyn läkare. Magen har inte blivit bra än så i dag hoppas jag vi kan komma någonstans med utredningen om vad vi skall göra. är tacksam att kag slipper ha med mig barnen så man kan prata utan att bli störd av mamma mamma... Vid halv fyra skall jag till läkaren med Vinnie och kolla att hans öron ser bra ut och att det går åt rätt håll.  Annars blir det lugnt , vi är fortfarande inte riktigt friska. Träningen får jag tyvärr hoppa i dag, måste bli frisk från alla förkyldningar och har ingen kraft till att träna.

nej nu skall jag sätta fart och fixa mina barn så vi hinner i tid till Helena.
xoxo..........

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja du vad säger man om dessa karlar.



Hur skulle de klara sig utan oss? Tur att vi kan uppfosta våra söner till ordentliga pojkar.



Puss på dig!

2009-10-19 @ 09:20:24
URL: http://svaneholmskan.blogg.se/
Postat av: Robert

Prova och gå upp klockan 4-5 varje morgon sen jobba 12-14 timmar varje veckodag nästa vecka.

Sen fortsätter ni jobba hela lördagen, sov fyra timmar under lördagsnatten. Så ska vi se hur pigga ni är att gå upp och göra i ordning barn klockan 7 på morgonen...

2009-10-19 @ 14:08:02
Postat av: Jessica

Prova att gå och lägg dig kl nio på veckodagarna så du får ordentligt med sömn nån gång. Och vem tvingade dig att sova fyra timmar i Lördags natt då???? Du behöver ju ingen sömn har du sagt..

2009-10-19 @ 14:42:06
Postat av: R

Hade jag kunnat somna innan så hade jag gjort det.

Slumrade ju till på soffan vid nio, sen var det kört...

Sömn behöver jag visst men inte lika mycket som vissa andra;)

2009-10-19 @ 15:19:45
Postat av: Nina

Menar inte att störa i denna underbara familjediskussion ;) Ni är la roliga. Men ville bara säga till Jessie att jag hoppas att det gick bra hos gyn!! Sov gott i natt alla! Kramar

2009-10-19 @ 17:13:12
Postat av: Jessica

Nina vi pratar genom bloggen helt normalt haha eller inte då...

Det gick så där, men nu skall vi fortsätta utreda och det kommer bli en titthåls operation om ca 2 månader. Sen får vi se vad som händer..



Hoppas du mår bra vännen!

2009-10-19 @ 18:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0