JOBB JOBB ..

I dag är det 13/9 och jag sitter på jobbet , skall försöka hinna blogga lite i mellan pat. Barnen är hos min underbara mamma och det är alltid så skönt att bara lämna dom där och veta att man inte behöver tänka på nåt. Mamma fixar allt , annars händer det inget speciellt  i kväll, tre av fyra i min familj är förkylda kanon roligt. Hoppas bara jag lyckas klara mig från detta . Så stackars Robban har inte kunnat träna på ett tag nu och ändå är det jag som träffar barnen mest haha kanske därför jag klarar mig från deras baciller. Så i kväll blir det en skön tv-kväll med hemmafruarna .

I går blev det en sväng på byn med Helena och barnen. Vi tittade in på Fröken Emma och lilla jag en snabbis och sen blev det fika på Alsingsåsbagaren vilket aldrig är fel. Ted har precis lärt sig cykla utan stödhjul och var skit duktig, så han och Ronja satte lite skräk i byn på deras cyklar. Efter turen på byn sov Vinnie i två timmar och det var riktigt gött för då hann jag laga mat och fixa lite andra saker. Ronja klädde ut sig till balletdansös hela dagen i går och var så vacker , nu är hon riktigt  tjejig och  man hinner  knappt  med i svängarna. Men jag skall erkänna att det är väldigt roligt nu när vi kan köpa lite kjolar, halsband och andra tjej saker. Fast hennes leksaker består fortfarande av svärd, turtels och alla andra hemska monster som finns
. Vid halv fem körde jag snabbt upp barnen till Kerstin och Rolf som lovat passa dom tills Robban slutat jobba. Själv fick jag gå på föräldrarmöte, vilket många gånger tyvärr känns meningslöst. Man pratar med fröknarna varje dag om saker som hänt eller frågor man har, men det var väldigt kul att se alla kort som fröknarna tagit på barnen under deras verksamhet.  Hann dock bara vara med i 40 minuter innan jag fick stressa ner till hallen för mina tränings pass. Gick bra på träningen, men det var lite mindre folk på alla pass i går kväll. Stepen är riktigt rolig nu och jag känner att man får ut en hel del av att gå upp och ner på brädan,  svetten rinner och det är förbanat roligt bara. Hoppas alla andra oxå tycker det.
Kvällen blev mindre rolig då min mage värkte så in i hel.....e, fick sitta i duschen och sen smörja in den med linement. Är skit att det fortfarande kommer attacker och har haft magont i dag med tyvärr. Givetvis hade jag bokat upp jobb samtidigt som jag skulle ha träffat min gynläkare. skit oxå. Men jag fick en ny tid på Måndag som tur är.

Nej nu har jag bloggat under tre timmar till och från så nu skall jag avsluta detta. Nu kör kvällsmottagningen i gång och jag jobbar ensam till klockan 19.00, hoppas det blir lugnt.
Om två dagar fyller min prins 1 år, helt galet och lite hemskt faktiskt. Men han kommer nog alltid få vara min bebis, så i morgon får jag slå in några paket till han.

xoxo.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0