ÄNNU EN DAG TILL ....

Skall nu försöka få skriva ett inlägg samtidigt som Ronja sitter och tjatar i örat om vad vi skall klä ut oss till HAlloween. Fattar inte vad hon får all sin energi i från?  Hon har varit uppe sen halv åtta i morse, varit på dagis, lekt hemma, och varit på gympa men ändå är hon full av energi. Tänk om jag kunde få hälften av den energi. Skall snart få henne att slappna av och lägga henne för natten.
I dag åkte jag med Helena till allum för lite shopping.  Jag köpte ramar som jag skall sätta in dagis korten  i, hoppas det blir kanon bra.  Har även   köpt mina två första julklappar, nu är det bara 100 kvar ungefär att man aldrig börjar i tid. Men det är lite kul att det börjar närma sig och man får lite känning  av julen . Helena köpte sig en skit häftig kjol som hon kommer bli dö tuff i. Dagen tillsammans med Helena var mysig och det var skönt att komma bort från hemmets vrå ett tag.
Vid tre hade jag bokat tid till Johanna på hårprofilen. Ronja fick två lila slingor fast klistrade i håret. Blev kanon häftigt och alldeles lagom mycket. Rock and roll.....

Efter Ronjas gymnastik åkte jag och Ronja upp till graven. Var ett tag sen jag var där , men Ronja pratar väldigt mycket om sin morfar som hon kallar pippi kaj :) Jag vill att hon skall lära känna sin morfar fast han inte lever och få veta vem han var. Vi tände två ljus och Ronja gjorde så fint på gravstenen. Sen pratade hon med sin morfar och berättade att hon älskar han. Saknar min pappa overhört mycket och specillet nu när man har egna barn, känns orättvist att han aldrig kommer träffa dom. Men livet är inte rättvist och man får se till att få livet att funka ändå. Tänk att han varit död sen 1990, han har missat så mycket i mitt liv. Men vi tände som sagt ljus för han i kväll.
Nej nu skall jag lägga min dotter så hon orkar upp i morgon till dagis. Sen är det världens bästa greys anatomy på tv och då vill jag inte ha nån som tjötar i mitt öra.

xoxo......

Kommentarer
Postat av: Nina

Vad fint du skriver om din pappa, vännen!! <3 Förstår att du saknar honom mkt. Kramar

2009-10-21 @ 20:02:21
Postat av: Anonym

Vad gulligt med pippi kaj.



Han hade vart världens bästa morfar och så stolt över dina fina barn.



Hade han sett Elin och Ronja leka hade han nog skrattat åt vissa likheter från när vi lekte när vi var små.



Kram

2009-10-21 @ 20:13:24
Postat av: Jessica

Tack mina fina vänner...

2009-10-21 @ 20:38:28
Postat av: Helena

puss min vän!! tycker så mycket om dig! Himla mysigt i dag!!!

2009-10-21 @ 21:24:23
Postat av: syster yster

Tårar, Hjärtat bultar. Saknad.

2009-10-22 @ 09:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0