25/10..

Dags att uppdatera lite om vad som hänt eller inte hänt  i helgen. Fredags kvällen blev skit mysig med bara ett barn hemma som somna tidigt .  Vi åt god mat och drack en massa öl och umgicks som ett kärlekspar och inte som föräldrar. Vi såg den nya filmen med Katherine Heigl , The Ugly Truth . En super gullig film och helt klart se värd.



Lördagen bestod i sov morgon för min del tack vare min älskling. Efter frukost tog jag på mig och åkte upp till bibloteket för att möta Ronja och mamma som var på teater där. Tydligen var det en rolig teater med mycket sång och musik som barn gillar. Efter det var det ett besök på brandstationen här i Bollebygd som hade öppet hus. Synd bara på skit vädret som har varit hela helgen och fortfarande håller på. Men det var mycket folk och en häftig upplevelse om man är 4 år. Ronja prövade att sitta i barndbilarna, spruta med barndslagen, men hon vågade inte prova rökdykningen vilket jag kan förstå.
Vi släppte av mamma och åkte sen bort till gymet för att träffa Robban. Vinnie hade han lämnat hos farmor och vi kunde träna i lugn o ro. Ronja tycker det är roligare än vad jag gör så hon kommer med all säkerhet ta över efter sin mamma när jag blir gammal och töntig. Jonas har tyvärr inte få tillgång till lokalen än där vi skall köra gruppträningen, men jag tycker det är viktigt att jag är där i bland och lär känna dom som tränar och dom andra instruktörerna. Men vi får se när vi kan starta upp det.
Resten av Lördagen spenderades hemma med hela familjen och massa mys mys. När vi fått båda barnen i säng tvinga min karl mig att se en skräkfilm Paranormal Activity.

Ja vet inte vad jag skall tycka, lite seg men ändå läskig med tanke på vad den handlade om och att jag tror på det övernaturliga. Men som sagt 2 1/2 av 5 möjliga blir betyget.
Vid läggdags brukar jag alltid gå in till barnen en sista gång och stoppa om dom och bara titta på världens finaste. När jag öppnar dörren till Ronja såg jag bara hur stackaren ligger och spyr i sin säng. Toopen toppen. in i duschen med lillan, byta och bädda rent i sängen, trösta  en ledsen tjej och till råga på allt vaknade Vinnie och började full skrika. Tur man är två så man kan ta varsitt barn. Ronja fick sova i min säng med mig och Robban fick ta soffan vilket han gjorde rätt i. För bara några timmar senare vaknade lilleman igen och var hu
r ledsen som helst, så det var bara att bära in han till sängen oxå. För att låta Ronja få sova bar jag över henne till sitt rum då hon inte kräktes mer. Natten med lilleman var allt från mysig och lugn, han var vaken han sov, han vaknade och höll på för att sen sova... Detta höll på hela natten, helt slut i morse . Hoppas att denna natten blir lugn och fin från båda barnens rum och att vi får sov sköny i våra egna sängar.

I dag var det Ronjas lek o plask och denna gån
g skulle en förälder vara med i vattnet. Självklart fall lotten på Robban, hatar badhus och allt vad det innebär. Robban var väldigt söt när han hoppade från kanten i lilla basängen haha Ronja tyckte det var roligt att bada med pappa.
Vid elva hade jag Ann-charlotts aerobic och jag var väl inte överdrivet förberedd på detta. Efter natten som var och suttit i badhuset ville jag bara åka hem. men lovat är lovat och träningen gick ändå hekt ok och jag hoppas dom som kom oxå tyckte det var kul. Ronja tränade givetvis oxå och är super duktig skall jag skryta med.
Nej nu måste jag lämna dator får skriva mer i morgon. Men kolla på de äldre inläggen då jag nu lagt in kort.
xoxo....



Ronja och Filippa..

Filippa, Ronja och Viktor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0