1 OKTOBER...

Då var vi inne i Oktober och snart fyller min underbara son 1 år , fy vad hemskt. Tycker detta år bara försvunnit och gått i raket fart.  frukost framför bolibompa är ett måste varje dag eller nån annan barnkanal. Senare blir det att gå iväg till dagis med Ronja. Jag skall tvätta och försöka städa här hemma i dag om jag kan hitta nån inre kraft. I kväll kommer Sofia och sitter barnvakt till barnen och då vore det trevligt om det såg lite fint ut här hemma.

I går var Ronja på dagis och hon tycker verkligen att et är så roligt på dagis. Jag är enormt tacksam att hon får komma några timmar i veckan och leka med sina kompisar. Jag och Vinnie var hemma på förmiddagen och tog det lugnt. Vid halv ett träffade vi Fru Ruge och Jacki. Det blev en fika hos Alingsåsbagaren och vi flötade till det ordentligt haha. Helena var värd det,men jag kanske skulle ha stannat vid en kaka haha

Våra fina killar som oxå gillar att fika.

Vid två hämtade jag Ronja som inte alls blev glad över att se sin mamma. Hon blir lika sur varje gång, tur man har saker att locka henne med. I går hade hon gympa så då kunde jag få med mig henne hem genom att säga att vi skulle packa hennes gympa väska. I dag får jag väl använda mig av Sofia. 
Ronjas gympa gick jätte bra och hon tycker det är så roligt att vara nere i hallen . Jag tycker att det är mysigt att vi har det tillsammans som en mamma - dotter grej varje Onsdag utan lillebror. Känns Viktigt att man fortfarande kan göra saker ensama. Ronja har varit overhört duktig enda sen Vinnie föddes och jag är så stolt över henne och älskar henne över allt annat. Men ibland tar jag henne för att vara större än vad hon egentligen är och ställer krav på henne.


På kvällen hade jag Cirkelträningen och det är skit roligt att se hur mycket människor som kommer och tar sig an denna träningsform. Dom två första gångerna var vi ca 16 st och i går var vi 28 det ni. Tycker det är så roligt att se hur det växer och blir större. Hoppas nu att alla fortsätter ayy komma , även om det är kallt och mörkt ute. När jag gick hem från passer träffade jag min GAMLA bästa vän som jag inte sett på hundra år kanske. Fredrik är hemma i Bollebygd och gästspelar och jag tycker det är skit kul att se han igen. Så nu hoppas jag att vi kommer träffa lite mer än innan.

Nej nu skall jag byta bajsblöja och sen ta på barnen kläder inför dagis. Vinnie håller på att få tand nr 9 och denna tand skall tydligen skitas ut haha. För denna vecka har jag bytt så mycket bajsblöjor att jag dör. Dessa tänder kan dom inte bara ploppa ut . Sen har jagett 10 tal nappar på rymmen här hemma. Fattar inte vart dom tar vägen? Letar och letar men dom är puts väck. Var bättre med Ronja som aldrig använde napp, då slapp man tänka på allt sånt. Men hoppas jag hittar några i dag när jag städar.
xoxo....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0