091012 MÅNDAG...

Då var denna helgen till sin enda och det har varit en toppen helg. I lördags var mamma med Rasmus på Walking whit dinosaurs , han fick det i födelsedags present av mormor . Så dom stack tidigt ner till stan . Min syster och Anton kom vid halv elva och hämtade mig och Ronja. Vinnie fick stanna hemma med sin pappa, vilket han nog uppskattade mer än att  springa i stan. Först tog jag med syster till Fröken Emma och visade alla fina kläder. Lyckades tydligen få henne att köpa ett par jeans till mig vilket jag inte hade planerat. Men min syster är alldeles för givmild och snäll så jag får dåligt samvete. Men tack som bara den älskade syster, älskar dig. Sen åkte vi in till knalleland , jag tog med mig Anton och Ronja till lekborgen medans min syster kunde få titta lite i affärer. Var helt galet mycket människor på lekborgen, tur att barnen är så stora nu ,  man vet att dom klarar av att leka när det är många barn. Ronja var bara lycklig över att få vara med sin älskade kusin. Syster hittade lite saker, men nästa gång lämnar vi alla barnen hemma och åker till gbg och tar in på hotell, eller vad säger du Maria?
 Väl hemma igen väntade min moster, mormor, Rasmus och mamma. Då var det mat och firande av Rasmus som fyller 9 år den 18:e och för min prins som fyller 1 år den 15:e. Det blev många fina presenter till Vinnie. Nya roliga leksaker, Massa fräcka kläder så nu har han kläder för ett tag. Tack alla .... Kvällen blev ändå tidig eftersom alla ville hem och titta på fotbollen, vilket jag inte ens kommer att kommentera här då vi alla vet hur det slutade.....

I går fick jag sov morgon till halv tio, vilket var helt underbart då jag varit uppe med Ronja på natten. Känns helt jäkla fantastiskt nu när Robban inte måsta jobba varje helg, känns helt overkligt att man är två att dela på sysslorna med barnen. Var ett årsedan det hände. Vid halv elva gick jag och Ronja på teater på krafthuset. Biblioteket anordnar olika pjäser i mellan åt för 20 kr och det är kanon tycker jag. Vi har sett 4-5 stycken och Ronja tycker det är jätte mysigt.. I går var det om den lilla grisen som ville lära sig att flyga. Kanske inte den bästa, men ändå helt ok. Träffade en från min mamma grupp som jag hade med Ronja. Var kul att se hur mycket Alva hade växt . Efter teatern åkte jag in med mamma till knalleland. Min syster köpte en kanon snygg topp som tyvärr hade en fläck vi inte såg förrän hon prövade den  hemma. Mamma hittade lite fina saker och jag köpte ett paket till Ronja som hon skall få på Torsdag då lilleman får sina paket. Hittade även en skylt med ordet LOVE som nu sitter i vårat sovrum. Ni får se bilder senare när Robban kan hjälpa mig. Kan inte denna datorn så bra. 
På kvällen tog vi med oss barnen för att kolla in det nya gymet. Är lite nyfiken + att jag behövde prata med Jonas . Många har hört rykten om att jag skall ha lite pass på gymet och det är svårt för mig att möta alla frågor när jag inte själv vet vad som gäller. Men jag skall ha ett step pass och ett Core pass på gymet, troligtvis kommer detta starta i mitten av december. Mer än så vet jag inte.  Kvällen blev lugn och jag spenderade den i soffan.

I dag skall vi kanske träffa fru Ruge med familj, måste bara kolla av med henne då mina barn är förkylda . Är Ted och Jack friska kanske hon inte vill ha ner mina snoriga barn. Annars skall hemmet tas hand om, började i går med att sortera ut alla sommar skor och plocka fram vinter skorna. Måste göra plats för vinter sakerna nu. Bädda rent gjorde jag i går så i dag blir det mest små plock. Sen skall jag träffa Anna som äntligen håller på att planera in en kompiskväll  på lilla stjärna. Ska kolla datum inför detta. Så jag återkommer med detta. Nej nu är det dags att ta tag i köket och ringa Helena.

xoxo... 


Kommentarer
Postat av: syster yster

Ja det var en mysig helg.Men en helg på hotell och shopping vore jäkligt nice! :)



love you

2009-10-12 @ 12:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0