Tisdagen den 18:e

I dag är jag jätteglad trots ett riktigt skit väder. Ni som följer min blogg vet att jag skrev för ca en månad sen att jag fått ett jobbigt telefonsamtal.  Ville inte då skriva vad det handla om , men i dag kan jag glädjande skriva om det.
I somras stack jag mig på en nål jag just stuckit en patient med när jag jobbade
jag tog ett blodprov direkt och skulle sen göra ett nytt efter tre månader. Vid om kontrolls provet efter tre månader blev det alldeles fel och istället för ett blodprov på lab fick jag vaccin mot hepatit B som sköterskan trodde jag skulle ha.  Inget fel att ta det, men i själva verket skulle jag tagit ett nytt blodprov och gjorde därför detta efter två dagar från det jag fick hepatit vaccinet. Efter en vecka ringde min chef mig och berättade att blodprovet jag tagit visat att jag var positiv på hepativ B. Trodde mitt hjärta skulle hoppa ur kroppen, där satt jag med mina två barn och gav dem mat samtidigt som det kändes som jag fått min dödsdom. Tårarna brände bakom ögonloken samtidigt som min chef förklarade att läkaren till 95% trodde det berode på vaccinet jag fått två dagar innan. Hon ville att jag skulle vänta en månad innan jag tog ett nytt blodprov och inte försöka oror mig. Vad säger man efter ett sånt samtal? Inte oroa sig , kanske inte det lättaste när man precis fått veta att man kanske har  Hepatit B. Kan inget mer hända mig, först magen och sen detta, livet är inte alltid på sin sida. I en månad har mina tankar gått fram och tillbaka, vist har jag trott att det måste vara vaccinet som ställt till det samtidigt som en liten oror i magen har känt kanske är det så att jag har fått det. 
Det var därför jag var och tog ett nytt blodprov i Måndags. Och i dag ringde min kära arbetskamrat Marita och sa att jag var FRISK! JAG HAR INTE HEPATIT B ..............
Efter allt med min mage känns detta som en seger och jag är så lycklig i dag...

tack alla ni som skrivit på min blogg, det värmer otroligt mycket skall ni veta. Kan glädjande säga att jag inte fick några kramper i går och det känns mycket bättre i dag. Så nu vänder det för ett tag och jag skall passa på att njuta för fullt till nästa gång det dyker upp.
Vädret ja är verkligen inte roligt och man blir inte sugen att på att dra på barnen massa kläder och gå ut. Vi har bara varit hemma och jag har tvättat lite. Om en halvtimme skall jag och barnen våldästa fam Hedlund/Wahlström . Har inte träffat dom på skit länge och Ronja saknar Joel, själv skall jag nyfiket titta på deras nya lägenhet. Blir konstigt att åka till Lena och Heriks gamla lägenhet och se andra saker där nu. Kvällen skall spenderas med spilli och en massa härligt tjejsnack. Har inte  sett varandra på ett bra tag nu och jag saknar henne. Så i kväll skickar vi över hennes Robban till min Robban så vi får snattra i fred. Skall bli mysigt.

Nej nu skall barnen få mat och sen ger vi oss ut i regnet.
xoxo......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0