ONSDAGEN DEN 25/11

Hallo hallo, då var det dags att blogga en liten stund. Har inget speciellt roligt att skriva om men det är ändå skönt att få skriva av sig.
I går var det som vanligt strålande sol och 28 grader ute , jag och barnen åkte till stranden och badade i flera timmar eller inte. Men vist hade det varit underbart om det vore sant. Istället var det dagis som gällde fram till två innan vi hämtade Ronja. Hon hade gärna stannat ett tag till och lekt med sina kompisar, dom har ju alltid som roligast när man dyker upp. Jag förstår henne eftersom dom haft liggvilan precis innan jag kommer hinner hon knappt börja leka. Just nu springer hon efter alla killarna och skall ge dem en puss haha det skall börjas i tid. Hon är väl lik sin mamma antar jag.
När vi kom hem hoppade jag in i duschen snabbt och efter det bakade jag och ronja en mjuk pepparkaka. Det luktade otroligt gott i hela köket och man började längta efter jul. Klockan tre kom mamma som skulle passa barnen några timmar medans jag jobba. Vi hade kvällsmottagning i går och de passa mig utmärkt att jobba npgra timmar. Det var lugnt och skönt på jobbet och inga större händelser. Vid sju var jag klar och kunde gå hem. Kvällen spenderades framför hemmafruarna.

I dag jobbar jag mellan 8-14.00 och det blev snabbt bestämt i går då marie var sjuk. Men lite extra pengar behövs alltid så här innan jul. Vinnie spenderar dagen hos Lena och Herik och ronja fick vara lite tidigare på dagis till hennes lycka. Tänka att det kan vara så roligt att få äta frukost på dagis. hade planerat att jag skulle hinna träna i dag men det får vi se hur det blir med det, skulle verkligen behöva ta en rask promenad och få lite frisk luft. Kvällen skall spenderas tillsammans med Helena med massa tjejsnack. Är skönt att ha det att se fram i mot.
Nej nu skall jag börja fundera på vad man skall äta till lunch, inget som lockar precis.
XOXO...

Kommentarer
Postat av: Mia

Hörde att du tagit hand om min lilla mamma idag. :-D



28 grader och sol hade jag inte tackat nej till.



Om några år åker vi till solen med våra tjejer ttycker jag. Utan karlar! :-D



Kram

2009-11-25 @ 22:13:26
URL: http://svaneholmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0