November November..

Detta är verkligen en dyster månad och inte många ljusglimtar att se fram i mot. Men snart är det första advent och då blir det desto mysigare när det lyser i alla fönster. Tacka vet jag levande ljus som man nu tänder överallt för att skapa mys.
I går var det den längst dagen på länge,  grymt tråkig och jobbig. Först det här med min mage som fortfarande värker + att jag fick en inflammation i höger axel som nästan gjorde ondare än magen. Blev tillsagd att ta det lugnt några dagar och inte lyfta/bära, vist hur funkar det när man har en 1 åring? Min kära sambo var tvungen att åka och jobba så det var bara att lyft upp och ner från skötbordet, upp och ner från matstolen, ner från övervåningen m.m. Inte det bästa kan jag lova, men fullproppad av värktabletter fixa jag det med. Mamma kom en stund och tog med sig båda barnen ut på en promenad och sen fick dom leka av sig på lekplatsen, själv passade jag på att vila den stunden.
Sen hade vi fars dag i går, ingen favorit dag för egen del med tanke på att min egna pappa är död. Men mina barns pappa firades lite, eftersom han varit bort hela dagen blev det inget märkvärdigt. Får gå upp till graven en annan dag och tända ett ljus, känns inte rätt att göra det på fars dag då man skall fira sina pappor. Jag firar inte att han är död och tänder därför inget ljus denna dag.  Det var alltså en tung och dyster dag i går, kvällen var inte mycket roligare utan spenderdes helt utslagen i soffan framför tv.

I dag tog jag med mig barnen till öppna förskolan för att slippa behöva lyfta så mycket här hemma. Man märker att lilleman börjar bli större och större nu och behöver mer stimulans. Inte för att han gnäller när vi är ensama hemma, utan att jag märker hur roligt han tycker det är när han får träffa andra barn. Snart skall han börja dagis och då har han hunnit bli lite van att vara i grupp och dela leksaker med andra. Vet att många tycker det är löjligt med öppna förskolan, men jag bryr mig inte för fem öre. Jag älskar verkligen inte att sitt i ring och sjunga om Jesus , men det är en liten stund och sen är det över och barnen gillar att sjunga . I dag gjorde Ronja en adventsljusstake i gips som kommer bli kanon fin när den torkat. Vi var där i nästan två timmar innan Vinnie var trätt och behövde sova.  Resten av dagen har vi spenderat mest i min säng och myst allihoppa , sen har vi lyssnat på Ronjas nya favorit - Michael Jackson. Han är coolast mamma säger hon haha vist är han väl det.. Så nu lyssnar vi på han och dansar lika coolt som han..
I kväll blir det ingen träning för mig och det är nog det värsta av allt. Hatar att inte kunna träna som man själv vill och när man vill. Tur för mig att snälla Charlotte tar båda passen åt mig. Men nästa vecka är jag tillbaka och då blir det nytt step pass och annat spännande.
Nu skall jag börka laga lite mat , får bli kyckling och pomfrits i dag. Antar att de flest laddar för att se Ullared på tv, men snälla låt inte det hindra er från att träna.

xoxo.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0