Jobbar hela dagen......

Då sitte man här på jobbet och lyssnar om allt som har med svininfl att göra och blir galen. Skall vi ta vaccinet eller skall vi inte ta det, skall du ta det ? hundra frågor och ingen kan säga vad som är rätt eller fel. Man kan bara lita på sin inre röst och följa den. Finns säkert både för och nackdelar med vaccinet. Men som sagt jag är inte intresserad av att ta den för egen del , så om inte dom tvingar mig för att jag jobbar på vårdcentralen kommer jag att låta bli. Tyvärr kommer min stackars Ronja bli tvungen att ta den fast jag hade beslutat mig för att hon inte skulle ta den. Men på grund av hennes sjukdomshistoria med förkyldningsastma måste hon ta den ebligt alla som jag pratat med på jobbet. Så nästa Onsdag skall jag tvinga henne till nåt hon själv inte kommer vilja, fy fan för det.
Annars har det varit full rulle här, många sjuka och många som skall ta prover. Men jag har hellre att göra så tiden går fortare.

I går var jag på riktigt fixa humör och drog fram alla Vinnies kläder som han inte längre kan ha och sorterade dem i st och om dom var fläckiga. Sen tvättade jag alla Ronjas jackor och sorterade även ut bland dom, ungen har ju 7-8 jackor inte klokt. Sen åkte jag bort till råsa och slängde massa kartonger, bröte, gav leksaker och kläder till insamlingen där. Känns alltid lika bra när man gjort ett sånt röj. Som tur var sov vinnie länge och Ronja var på dagis så då får man passa på att göra såna saker. Hann även tvätta två maskiner till med kläder. Vid halv två åkte jag och Vinne upp till Smörblomman där han skall börja på dagis. Kändes mysigt att bara låta han få vara där en halvtimme och se alla saker, lokaler och träffa personalen. Jag har svårt att se att han inte kommer trivas, han verkar vara som Ronja när det gäller dagis -lätt. Vi skall försöka vara där lite nu innan jul så han vänjer sig innan hans inskolning.
Kvälle blev väldigt lugn, Ronja ville ha med sig sin pappa på gympan så jag fick snällt stanna hemma vilket var rätt skönt. Nej nu hinner jag inte skriva mer , skall städa lite och fixa innna det är dags att gå hem.
Håll tummarna för mig i morgon att allt går bra på min titthåls operation. Skall vara där kvart i sju så Robban får köra in mig och mamma får stanna hemma med barnen. Kommer säkert vara nerövs men allt kommer gå bra. Kommer nog inte skriva förrän på Lördag beroende på hur jag mår.
xoxo....

Kommentarer
Postat av: sofi

lycka till i morgon de kommer gå jätte bra kram

2009-11-05 @ 16:54:19
Postat av: Carita

Lycka till i morgon, det kommer säkert gå bra :)



Jag tycker också det är jobbigt med allt tjat om vaccinet. Jag själv har sagt att jag ska avstå från dag ett och kommer inte övertalas. Ingen kan tvinga någon du kommer säkert att bli rekomenderad att det på jobbet men det finns inget MÅSTE!

Kram

2009-11-05 @ 20:05:40
Postat av: Mia

Håller alla tummar och tår imån.



Vi har sagt att vi inte ska ta men börjar vakla lite. Skulle vara för Edvins och Elins skull vi tar det.



Kram

2009-11-05 @ 22:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0