HJÄLP FREDAGEN DEN 13:e

Nej jag är inte rädd för att det är den 13:e i dag, har inga minnen om att det är en otursdag för mig. Kanske är en tur dag vem vet, men det kommer inte hända något otrevligt idag inte för det har jag bestämt mig för. I dag är det oxå en månad kvar till Lucia och det är inte riktigt klokt får nog börja kolla om man har Lucia saker så man inte står dagen förre och kollar. Vill hitta en söt pepparkaka dräkt till Vinnie, någon som vet vart man kan köpa det????
Natten har varit bra för barnens del, själv har jag skit ont i magen efter en jobbig vecka med lyft och andra aktiviteter. Skulle ha vilat magen men vem kan det. Men i kväll får Robban sköta barnen och allt annat och jag skall ligga ner bäddad i sängen och titta på tv. Jag överlever med massa värktabletter i kroppen, men det känns inte så roligt att stoppa i sig dessa + att jag blir så förbannat trött.

I går jobbade jag och det var full rulle hela dagen. Men det gick bra och bara en behövdes köras iväg med ambulans haha. Barnen var hos Kerstin och Rolf och det hade gott kanon bra. Jag är evigt tacksam att dom ställer upp för oss. Som vanligt var det ett jäkla tjötande om svininfluensan och det börjar bli måttligt tröttsamt nu , samidigt som jag förstår folks oror. Men om alla bara gav fan i att läsa all skit tidningarna skriver så hade 70% mått bättre . Man skall inte tro på allt man läser. Det som därimot både gör mig förbanad och oror mig är när man hör att vissa ställen börjar få slut på vaccin. Anledningen är att helt friska, hälsosamma, vanliga människor är så jäkla själviska och bara tänker på sig själva har vaccinerat sig. Och självklart tråkigt att läkare ger dem förtur till detta. Borde man inte först se till att människor som är nesatta av nån sjukdom och barnen först få sitt vaccin? Självklart skall all personal som jobbar på sjukhus, vårdcentraler ta den men annars måste man väl kunna vänta ? Kommunerna borde jobba över gränserna och hjälpa varandra innan alla icke krisgrupper tar sitt vaccin. Min åsikt och jag behöver inte höra era kommentarer om motargument, så bespara er detta besvär.
Vid sex hade jag Core för dagis personalen, jag stod rakt upp och ner och sa vad dom skulle göra. Hjälp vad svårt det är att inte träna eller visa övningarna, men magen säger att det inte är dags än. Börjar bli stressad inför Måndagens träning. När jag kom hem åkte Robban och tränade MMA i alingsås. Jag och Ronja gick och la oss i min säng och hade myskväll. Finns det nåt mer underbart än att efter en lång dag krypa ner med sin dotter och små gosa . Tittade på Mammas Pojkar , vilket knäppt pogram haha tänk när jag och Vinnie skall vara med, då jäklar brudar.

I dag blir det ett besök till apoteket för mer nässprej, fan vad dyrt detta beroende är. Skall söka läkar hjälp nästa år jag lovar . nu får det bli ett slut på detta. Sen skall vi titta in på öppna förskoklan så Vinnie får leka lite och Ronja pyssla. Sen händer inte mycket i dag.
Trevlig fredag!
xoxo............

Kommentarer
Postat av: Marija

Ullared har pepparkaksgubbe så söta,sen kolla coop eller maxi de brukar ha sånt med i bra priser..



Hittar du inget kan jag slänga ihop en pepparkaksgubbe åt er liams tomte dräkt va lätt...



kram

Postat av: Marija

Ullared har pepparkaksgubbe så söta,sen kolla coop eller maxi de brukar ha sånt med i bra priser..



Hittar du inget kan jag slänga ihop en pepparkaksgubbe åt er liams tomte dräkt va lätt...



kram

Postat av: Frida

Tummeliten tror jag hade förra året ialla fall.



Krya på dig o ta det lugnt så att du blir bra snart! Kram

2009-11-14 @ 20:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0