HEJ VAD DET GÅR..

Sista dagen på Novemer nu då, i morgon är det första december. Jag hade en kanon start på denna dagen i dag -NOT! Tänkte i går när jag gick och la mig att inte behöver jag ställa klockan i morgon , jag har ju Vincent som väckarklocka. Han vaknar alltid vid halv sju och det hade räckt för mig att gå upp då. Jag börjar jobba åtta och skulle  bara lämna barnen inga problem. Men där fick jag mig, för i morse vaknade jag och tittade på klockan 07.20. Tror ni man får lite panik då eller ? Hoppa upp i sängen , väckte Robban som oxå försovit sig och sen fick vi ta varsitt barn och göra i ordning. Vinnie skulle till mamma och Ronja skulle till dagis. Stackars barn som bara blev uppslitna ur sängarna och på med kläderna och sen iväg.
Lämnade över en stackars sjuk Vinnie till mamma fem i åtta i detta sjukt underbara väder. Hela morgon blir förstörd och resten av dag blir minst sagt rörig. Men nu sitter jag är på jobbet och försöker att göra ett bra jobb haha. Vid kvart över nio smet jag iväg för ett trevligt besök på arbetsförmedlingen. Kan inte hjälpa det men varje gång jag sätter min fot där känner jag mig som en LOSER haha. Vill inte behöva gå dit, har aldrig i hela mitt liv någonsin använt mig av a-kassa men tydligen är det dags nu. Men om ni har jobb och behöver extra hjälp ring mig, jag kan jobba jobba bara ring. Sätter ut en egen ansökan i min blogg om extra jobb, bra va? I dag är det mycket på schemat som vanligt. Efter jobbet skall det hämtas barn på olika ställen, sen hem och mat innan träningen. Ronja skall spela fotboll klockan fem och sen har jag core 18.00 och step 19.00. Tur att det är sista gången för ett tag, känner att jag måste ladda om mina batterier . Är lite osäker på Ronja eftersom hon haft växtvärk i natt om hon skulle gå , men hon vill så gärna. Får ge henne alvedon i natt i förebyggande syfte. Hjälp vad mycket vi har på jobbet i dag, därför skriver jag när jag får en minut ledig. Det är akuta, svininfluensor m.m. Men klockan går lika fort och snart skall jag gå hem.

Vad har hänt mer i helgen då? I fredags efter jobbet åkte jag och Ronja till Borås för lite egentid tillsammans. Vi gick i alla affärer som hade leksaker så hon kunde visa vad hon önska sig i julklapp. Det blir inte billigt kan jag lova om man skall köpa allt det, får jobba dag o natt i så fall. Nej men nu vet jag vad vi skall köpa till henne. Sen skulle jag köpa massa små paket till adventskalendern vilket var svårare än vad jag trott. Vi åt på Mc och köpte massa gott godis på hemma kväll. Robban kom en stund oxå så det blev en mysig eftermiddag. På kvällen skulle Robban bort , och efter jag lagt Vinne tände vi massa ljus, popa popcorn och tittade på idol. Sen kryp vi ner i våran säng och myste . Är så roligt att kunna vara med Ronja själv i bland och göra tjejgrejor som hon säger. en bra fredag helt enkelt.
I lördags gjorde vi en mysig frukost och tände första advent ljuset och bara tog det lugnt. Robban gick och la sig sen igen och jag tog med mig barnen till Borås för att stor handla. Tänk vilken fin flickvän jag är som låter min sambo få sova ut utan oss, det är kärlek.
Det gick bra att handla, lite folk faktiskt trots lön men alla var väl och shoppa andra saker. Erkänn att man känner sig som en super mamma när man kånkar på två barn och massa påsar och fixar det galant. Jag brukar alltid ha med mig mina barn och handla mat och dom är inga problem att ha med sig. Världens bästa barn så klart.
När vi kom hem var Vinnie helt slut och somnade i sin säng som en liten gris. Robban stekte pannkakor och försökte städa och fixa lite hemma. Vid tre åkte vi ner till stora hallen för att kolla in challe när hon spelade handboll. Dom kämpade bra, men motståndet var för strakt denna gången. Ronja lekte med  Casper så henne såg vi inte röken av :)
Kvällen spenderades hemma hos Erika med en tjejkväll. En tjej vid namn Linda hade gjort kanon snygga smycken som hon hade med sig. Vi var 10 st och det blev en riktigt rolig kväll. Vid tio blev jag och Patricia så sugna på att dansa så vi stack till krogen. Tyvärr var inte musikutbudet lika roligt som vi hoppats på. Men efter några öl spelade det ingen större roll och vi dansade loss på det lilla dansgolvet. Efter en timme fick vi fint sällskap av de andra brudarna. Vid tolv stack jag dock hem, var både hungrig och sliten. Kan säga att jag somnade som en stock och sov helt underbart gott.
Tyvärr sov inte lilla Vinnie lika skönt den natten, Robban sprang upp och ner till han . Vid sex fick Robban ta med sig Vinnie ner och lägga sig soffan, jag var så trött och ville bara sova. Klockan hade jag ställt på kvart i åtta, men när den ringde skulle jag bara blunda 1 minut till. Vist vaknade tjugo över åtta av att Ronja knackade i vägen. Tur var väl det eftersom hon hade avslutning på lek och plask kvart i nio. Stress stress upp och slänga på oss kläder och snabbt iväg. Vi hann precis och Ronja hade klarat två simmärken denna termin. Har inte bestämt mig än om hon skall fortsätta  till nästa termin, samtidigt är vatten otroligt viktigt och något jag vill hon skall behärska. Får fundera över jul.
När vi kom hem hade lilleman somnat i Robbans knä, helt underbart såg det ut. Jag bar upp han till sitt rum så han fick sova i sin säng. Robban tog med sig Ronja för att åka fyrhjuling i det goa vädret medans jag och mina helt underbara mamma började adventspynta. Hon strykte gardiner, putsa gardiner, jag storstädade toaletten (fy vad det är smutsigt) och gjorde i ordning på balkongen sen hann vi inte mer. När Vinnie vaknade visade det sig att han hade 38.3 i feber, så det blev ingen julmarknad för honom. Robban stannade hemma med honom ocj vi flickor gick å¨Bollebygds julmarknad. Tycker det är otoligt synd att affärerna inte har lite stånd ute så man kunde titta lite mer ute,  nu var det bara rena loppisen och helt i hop tryckt. Inte jätte mysigt ! Men Ronja och jag dansade loss på torget och hon tyckte det var skit roligt. Träffa massa folk som man känner och det är alltid mysigt. Vi var hemma vid fem igen.
Kvällen spenderades framför tv helt jäkla slut i hela kroppen. En händelserik helg och det ser ut som om det kommande helgerna fortsätter i samma stil.
xoxo....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0