HATAR HATAR!

Nu är jag helt utslagen och nedstämd av denna magvärk. I går efter träningen hade jag ett rent helvete med kramper och smärtor i magen. Satt inne i duschen i flera timmar,  stackars min dotter som var ensam med mig hemma. Ringde mamma vid nio och bad henne komme ner och ta hand om Ronja och lägga henne . Först vid elva kunde jag börja slappna av och lägga mig i sängen. Det var den värsta smärtan på länge och man får panik och blir så ledsen. Träningen gick bra och trots att jag knappt gjorde nåt var det tydligen inte bra det lilla jag gjorde. Går detta inte över snart får jag ringa och be om en snabbare tid till läkaren. Värken påverkar mig mer och mer och jag börjar bli orolig för att vara borta länge eller hitta på saker. Vill bara vara hemma och är förbannat trött och skulle kunna sova om bara man haft nån som passa barnen.

Vid nio i går var jag och barnen  på jobbet för att ta ett blodprov som jag skulle ta efter stickskadan i somras. Efter det gick vi till öppna förskolan så barnen fick leka av sig lite och träffa andra barn. Vinnie är fortfarande lite små gnällig av kindtänderna som är på väg upp. Allt skall in i munnen och gnagas på, det kliar väl så stackaren. Men snart måste han väl fått alla sina tänder så många som han har. Vid tolv var vi hemma igen och då somnade lilleman . Jag och Ronja åt hemmagjorda köttbullar och myste framför en film. Resten av dagen spenderades hemma och jag märker på Vinnie att han håller på att bli stor nu. Han är så busig och rastlös, han bråkar och retas med Ronja hela tiden. Blir roligt för han att börja på dagis tror jag och leka med jämnåriga barn. Kvällen var det träning och jag hoppas dom som kom var nöjda, det är svårt att känna av när man själv inte får träna om hur det gick. Hoppas alla kommer tillbaka nästa vecka.

I dag har jag och Vinnie varit och hälsat på , på hans dagis. Lite blyg i början var han men sen blev det full rulle. Han tyckte det var spännande med alla nya leksaker och nya barn. Jag hittade en ny kompis Nessa och vi lekte bondgård en stund haha.  Vi var hemma igen vid tio och då var min kropp helt tömd på energi efter gårdagens smärtor och värktabletter. Orkade knappt röra kroppen . Men jag fick sovit en stund tillsammans med min prins, skit gött.
Vid två åkte vi hem till mamma och Ronja fick hjälpa mamma att baka bröd. Hon gjorde stjärnbröd och små hjärtanbröd som en riktig bagare. Vi fikade och hade en kanon mysig eftermiddag  trots att jag mest låg i soffan.
Min stackars Challe ligger hemma sjuk och jag lovade att ta hennes pass i kväll. Med tanke på gårdagen inte det bästa och smartaste, men Challe ställer alltid upp på mig till 100% och jag vill göra desamma . I med värktabletter  och lite nervös åkte jag ner till hallen och körde ett step pass. Det gick absolut inte bra och jag kände mig skit dålig men bättre än att det ställs in. Hoppas nu Challe inte tappar nån pga mig. Ronja fick väldiga bekymmer för sin älskade Challe som var sjuk. Hon ville med än gång köpa blommor och rita teckningar med hjärtan på. Ronja älskar verkligen sin Challe...
Nej nu skall jag lägga mig under en massa filtar och värma magen och försöka få bort smärtorna. Hemmafruarna skall väl få mig på bättre humör antar jag.

xoxo...........

Kommentarer
Postat av: Nina

Stackars, stackars dig Jessie! Hoppas du snart blir bra från alla dina smärtor! Love u!!! Puss

2009-11-17 @ 21:44:52
Postat av: Nina

Stackars, stackars dig Jessie! Hoppas du snart blir bra från alla dina smärtor! Love u!!! Puss

2009-11-17 @ 21:45:23
Postat av: Nina

I fall du inte förstod det första inlägget så la jag tydligen in ett till ;) Knepigt... =)

2009-11-17 @ 21:46:25
Postat av: Mia

Hade jag inte haft mina två egna busfrön hade jag kommit och tagit dina busbarn så du fått sova.



Du får väl komme hit med dom och sova här en stund.



Hade tagit din smärta några timmar så du slapp ha så ont vännen.



Kram

2009-11-17 @ 22:42:58
URL: http://svaneholmskan.blogg.se/
Postat av: Challe

Men du... din stackare.. nu får jag jätte dåligt samvete...Hur mår du idag? Vi måste hitta mer hjälpledare som kan rycka in vid sjukdom etc. Detta går bara inte.. Hoppas du mår bättre idag! Love you plus dina underbara kids! ;)

2009-11-18 @ 09:58:07
Postat av: Carita

Men snälla Jessica, du måste ta hand om dig!

Försök att avstå träningarna när du mår så här, jag vet att det inte är lätt men du lever bara här och nu och ska vara mamma många år till.

Stora kramar!

2009-11-18 @ 12:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0