GRATTIS SYSTER YSTER...

Hipp hipp hurra till världens vackraste, omtänksammaste, grymaste, och viktigaste stora syster i mitt liv. Lovar att inte skriva hur mycket du fyller hahaha. Hoppas dagen har varit underbart bra så som du förtjänar . Ringer dig senare.

I går kände jag att jag klarar inte att sitta hemma en hel dag till med två barn som har fullt av energi .  Robban jobba och jag visste han skulle komma hem sent. Jag gjorde ordning barnen och satte dem i bilen och åkte till IKEA med alla andra tusentals människor som hade samma plan. Är mysigt att gå omkring på Ikea och drömma sig bort om allt fint man skulle vilja köpa. Ronja lämnade jag in i lekrummet och det går jätte bra, hon tycker det bara är roligt att få leka trots att jag inte var med henne. Vinnie fick dock snällt hänga med mig. Köpte lite små saker och en julklapp till Vinnie. Sen gick vi till godishavet och köpte godis, ojoj vad mycket gott godis dom har . Så både jag och Ronjas godistarm blev tillfredsställt. Vi var hemma vid halv fyra och då var vi alla tre väldigt trötta men glada. Kcällen hade vi mysigt med massa tända ljus, massa godis och skit på tv .

I dag var vi uppe med tuppen, är segt att komma upp när det fortfarande är mörkt ute. Men efter lite mys med båda barnen i sängen var det helt ok. Vid halv nio var jag och Ronja i Sandareds badhus för hennes lek o plask. Tycker det är så där måste jag erkänna inte det mest intressant jag sett, men som sagt vatten är skit viktigt att dom lär sig så vi får se om hon skall gå en termin till. Men det gick bra och Ronja hade roligt vilket är viktigast.  Efter simningen åkte Ronja med Robert till farmor och farfar för att senare gå på bio med farmor. Jag och Vinnie sov i nästan 1 1/2 timme tillsammans i min säng - LJUVLIGT! Vid tolv åkte jag upp till mamma för att få lite hjälp med lilleman. Har haft gryma magsmärtor i dag och två stora krampanfall , håller på att gå under men med bara att hålla ut. Tack världens bästa mamma som alltid fimns vid min sida och hjälper mig. Vi fick mat och blev riktigt ompysslade.  Nu är jag åter igen fullproppad med värktabletter och magen känns bättre, hoppas att få svar hos läkaren vid nästa återbesök om hur vi skall fixa detta. Kan inte leva så här längre.

Nu skall jag bara sitta i soffan och hålla lilleman nöjd , han är inte heller på sitt bästa humör i dag. Han har ramlat två gånger och har tänder som kliar i munnen + att han är tröt stackaren. Det blir tidig läggdags i kväll för han.  Söndagar är helt ok på tv så det blir väl bra.
I morgon går jag med barnen till öppna förskolan och leker lite och fördeiver tiden.
xoxo..............

Kommentarer
Postat av: Helena

Gumman!!!! Du vet väl att du alltid kan ringa oss när du har så ont i magen, vi tar barnen!!!!! Smärtan kan jag tyvärr inte ta bort men jag kan hjälpa dig så du får sova!!!!! Love you!!!!!

2009-11-15 @ 21:18:28
Postat av: Jessica

Tack snälla du, men du vet själv hur svårt det är att be om hjälp. Men jag skall göra det nästa gång. Love you to kramiz

2009-11-16 @ 07:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0