En regnig Måndag..

I morse hade vi sovmorgon till halv åtta, sjukt skönt att vakna och inse att klockan inte är halv sju. Natten har varit bra och båda barnen har sovit gott, Ronja kissa inte på sig så jag antar att det kanske bara var en virus infektion. Hoppas hoppas för hennes skull att det återgår till det normala. Vi åt en lång mysig frukost tillsammans med bolibompa i bakgrunden, mysigt med dessa stunder. Nu måste man passa på att njuta, för rätt som det är så jobbar man igen och det känns nästan ledsamt. Detta året med Vinnie har verkligen gått fort och jag har njutit varenda dag av att gå hemma, det gjorde jag inte med Ronja tyvärr. Antar att man är mer lugn och säker med barn nr 2.
Då skall man hitta sig ett jobb då, hur lätt blir det tror ni`? Jag kan tänka mig precis vad som helst , och skulle tycka det var kul att pröva nåt nytt. Jag har jobbat i klädaffär, på ridskola, dagis, städat , äldrevården och nu på vårdcentralen. Jag är väldigt social och flexibel och anpassar mig fort och hoppas att detta skall ge mig ett jobb. Ingen som vet eller behöver extra arbetar nu inför julen??? Jag kan JOBBA !

Inget guld till Göteborg i går, men det är bara att komma igen och ge igen tio gånger värre nästa år. Synd för killarna bara som spelade helt ok i går. Mamma kom hit och tittade på matchen med mig, och jag lagade mat till oss som tyvärr brändes lite pag matchen haha glömde av den . Men det smakade gott som tur var. Vinnie sov i tre timmar och var helt slut efter att sovit hos mormor, fick väcka han . Vid sju kom resten av familjen hem och vi hade en myskväll tillsammans.


Vinnie älskar sin mormor...

I dag har vivarit en sväng på öppna förskolan, helt ok där nu faktiskt. Mycket små barn i Vinnes ålder . Tycker det är tråkigt att vara hemma en hel dag och i detta väder kändes det som ett bra alternativ. Vi gjorde handavtryck i gips, lite mysigt attha på barnen. Annras åkte bara Vinne rutschkana hela tiden och tycker verkligen detta är super roligt. Ronja målade och pysslade mest. Vi var hemma igen vid tolv lagom för lunch. Vinnie somnade som en stock och sov i 2 1/2 timme och då passade jag på att tvätta, laga mat och steka pannkakor till lunch som Ronja helst vill ha varje dag.
Kvällens två pass var grymt roliga i dag. Kände mig super laddad och ville få deltagarna att prestera max. Kan medela att det gjorde dom verkligen, grymt kul var passen i dag. Hoppas dom får lite känningar i morgon. Sofia har passat barnen i kväll så vi kunat träna, återigen hon är toppen bra. I morgon blir det dagis för Ronja sen skall vi åka till Borås och fylla på kyl-frys med mat och annat.
Nu skall jag ta denna  kropp och stoppa i säng och njuta av att få sova. Till er alla en riktigt god natt.
xoxo....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0