HÄSTTJEJEN ÄR TILLBAKS!

Tänk att man faktiskt varit en riktig hästtjej och ägnat större delena av livet i stallet. Jag har haft två egna hästar, tränat för duktiga tränare och tävlat, vad hände, varför sluta men??
Var trots allt bland den bästa tiden i mitt livet då man åkte för att rida och det gav man bara upp. Jag och Challe har haft många roliga, djupa, arga, frusterade, glada stunder  under våran häst tid. Vill verkligen börja att rida igen men det finns verkligen ingen tid och då blir det att sluta som instruktör och träna när man vill eller kan. Är inte redao att lägga ner alllt, inte efter allt  slit man lagt ner och  det man byggt upp  på sina pass. Men jag hoppas att Ronja skall få plats till hösten nu och börja rida, sen får jag väl fjäska med Sofi och låna hennes häst - inte fel.

Så i dag har jag allså ridit för första gången på kanske 4 år. Kan tro att min rumpa kommer vara öm i morgon  hahaha. Men det var helt underbart och jag blev lycklig som ett barn och njöt av varje sekund. Så tack snälla sofi för lånet av häst och Frida för trevligt sällskap.  Så nu har jag för första gången suttit på en islandshäst och känt på tölt. Skit härligt och jätte roligt.





I dah har jag ätit lunch med Nicolin och det var trevligt, tyvärr har man ju inte så mycket tid när hon jobbar men ändå. Sen hämtade Robban Vinnie och jag började jobba.
Har varit själv i dag när mina arbetskamrater varit på HLR utbildning. Självklart var det fullt med patienter, hann knappt sätta ner rumpan i en sekund. Så i dag har jag verkligen fått slita för mina pengar, i morgon skall jag  jobba från 16.00 -19.00 bara.  Men jag tar allt jag får .

Nu skall jag bara lägga mig i soffan och kolla på fruarna, Robban är ute med Sebbe och leker med deras fyrhjulingar. Roligt nu när det blir sommar och dom kan börka köra lite med mer.

Ha det bra xoxo

Kommentarer
Postat av: Challe

Åhh har du vart och ridit..Herregud va längesen de va...=)

2009-05-27 @ 08:28:28
Postat av: sofi

de är bara att ringa på du vet ju vart ja bor så tar vi en tur de va bara skoj så de tycker ja vi gör om.

2009-05-27 @ 17:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0