FRÅGOR OCH SVAR!

BRUKAR FÅ OLIKA FRÅGOR I BLAND ANG TRÄNING VIKTNEDGÅNG. HAR KOLLAT UPP LITE OCH SKALL SVARA PÅ DE VANLIGASTE FRÅGORNA JAG BRUKAR FÅ.

HUR GÖR JAG FÖR ATT FÅ PLATT MAGE?
-situps är bra. Men det viktigaste i all magmuskelträning är tekniniken.
Du måste komma åt den djupaste magmuskeln.  det man gör är att dra
in naveln tätt mot ryggraden, och sen gör du situps.
givetvis måste du även äta rätt och styrketräna/powerwalka.

SKALL JAG TRÄNA PÅ TOM MAGE?
- nej, du behöver alltid ha ätit innan träningen.  om du
tränar tidigt på morgonen räcker det med en banan och
ett litet glas mjölk för att få energi. tränar du senare på
dagen bör du äta en halvtimme innan.

VILKET ÄR DET EFFEKTIVASTE SÄTTET ATT BRÄNNA BORT FETTET RUNT MIDJA OCH HÖFTER?
- det finns ingen enskild lösning på hur man gör sig av med
fettet på dessa områden - utan kombinationen av
styrketräning, powerwvalking och hälsosam kost.

ÄR DET SANT ATT MUSKLER VÄGER MER ÄN FETT?
- det är sant , muskelvävnaden är tätare än fettet, så den väger mer än samma volym fett.
Två personer kan vara lika långa och ha samma fysiska mått, men den som har mer kroppsfett
väger faktiskt mindre. Det är därför man skall mätta sig
istället för att väga när man kontrollerar sina framsteg.

                      

                       

HUR GÖR JAG FÖR ATT FÅ BORT GÄDDHÄNGET?
- Väldigt många har gäddhäng - löst hull på överarmarna undersida.
En smart sak är att använda vikter  eller viktmanchetter vid
powerwalking.
Sen skall man göra pushups och armpress + styrkeövningar.


HUR BLIR JAG AV MED BILRINGEN RUNT MAGEN?
-
det går inte exakt att bestämma var fettet skall försvinna.
Även om bilringen är ditt största problem behöver du ändå
en kombination av powerwalking, hälsosam kost och
styrketräning. finns massor av olika mitt parti övningar
som gör din midja  smalare och magmusklerna starkare
och även höja ämnesomsättningen, vilket gör att du
förbrukar fler kalorier och förbränner fett.

Kommentarer
Postat av: Experten

Måste bara tillägga att man inte får plattare mage av sit-ups eller andra magövningar utan snarare tvärtom.

Det enda som kan ge plattare mage och mindre midja är mindre underhudsfett.

Det samma gäller gäddhänget.

Viktnergång är mycket simpelt. Ät mindre kalorier än vad du förbränner på en dag så går du ner i vikt.

Ett exempel är ju att du förbränner ca: 190kcal under en powerwalk som Jessica skrev.

En magnumglass innehåller 240kcal...

2009-05-05 @ 18:28:51
Postat av: Nina

Är inte fettsugning ett alternativ då... hehe!

2009-05-05 @ 19:26:47
Postat av: Carita

Här får man ju ingen ångest alls eller? Med både putmage och gäddhäng så konstaterar jag att jag ska gå två powerwalkspass om jag ska äta en magnumglass ;) Det blir tufft i så fall under sommaren eftersom den nya magnumglassen var underbart god...

2009-05-05 @ 20:48:33
URL: http://carita.travtranaresoderberg.se
Postat av: Jessica

haha Jo Nina det får bli kniven inget annat val.

Synd att Experten inte har nåt namn eller inte vågar skriva sitt namn. Nästa gång behöver du inte skriva nån kommentar om du inte skriver vem du är.



2009-05-05 @ 20:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0