MÅNDAG !

JÄKLA SKIT, KÄNNS SOM JAG SVALT TAGGTRÅD HALSEN GÖR SÅ ONT! JAG HAR VARKEN TID
ELLER LUST ATT BLI SJUK , RÄCKER DET INTE MED ATT RESTEN AV FAMILJEN HAR/ÄR SJUKA. JA JA JAG FÅR LÅSAS SOM OM DET REGNAR SÅ KANSKE JAG KAN LURA MIG SJÄLV, TROTS ALLT ÄR MYCKET PSYKISKT. I KVÄLL ÄR DET CORE SOM GÄLLER, KANSKE JAG INTE TJATAR SÅ MYCKET IDAG OM DOM HAR TUR.  FAST JAG KÄNNER MIG SJÄLV OCH LITE TAGGTRÅD I HALSEN STOPPAR INTE MIG. SKULLE VILJA KÖRA BOX I KVÄLL OXÅ MEN VI  FÅR VÄL SE HUR DET KÄNNS I KVÄLL.
ATT TRÄNA NÄR MAN ÄR LITE FÖRKYLD ÄR INGEN FARA, MEN HAR DU DÄRIMOT FEBER OCH HALSFLUSS SKALL MAN STANNA I SÄNGEN. MEN GIVETVIS ORKAR DU INTE PRESTERA 100 % PÅ TRÄNINGEN.  JA NOG OM DET !

I DAG VAR DAGEN DÅ JAG SKULLE PRATA MED CHEFERNA PÅ DAGIS ANG HÄNDELSEN I LÖRDAGS. TYVÄRR VAR DOM INTE PÅ PLATS, SÅ JAG FÅR KOLLA I EFTERMIDDAG. PRATADE DOCK MED MIRJAM ANG DETTA OCH HON BLEV INTE GLAD ÖVER DET SOM SAGTS. KÄNNS BRA ATT  DOM INTE TYCKER JAG ÖVERDRIVER, SEN HAR JAG JU LÄST ERA KOMENTARER OXÅ SÅ DET MÅSTE JU FRAM TILL CHEFERNA.

XOXO


Kommentarer
Postat av: Förkyld

Den stora faran som man talar om i förkylning i samband med träning är hjärtmuskelinflammation (myokardit). Det är ett allvarligt och potentiellt livsfarligt tillstånd som har en lång återhämtningstid. Det är inte ovanligt att man får hålla sig still i månader efter en inflammation i hjärtat. Hjärtmuskelinflammation är dock inte symtomfritt, förutom att orken markant påverkas kan man även känna skärande smärta i bröstkorgen, andnöd och hjärtklappning.



En annan faktor som är nog så viktig att ta hänsyn till är smittorisken. Även om du känner dig förhållandevis bra så finns det en risk att du smittar andra när du går och tränar. Under träning blir immunförsvaret tillfälligt lite svagare, varför alla som du kommer i kontakt med löper lite större risk att bli förkylda.



Rådet som idrottsmedicinen ger är att du när du känner att något är på gång i kroppen ska vänta i tre dagar med fysisk aktivitet. Har symtomen inte förvärrats under de här tre dagarna så är det lugnt att träna. Har det blivit värre så ska du istället ta det lugnt. En bondförkylning är över på som mest sju dagar. En veckas vila är inte så farligt att det är värt att riskera flera månaders konvalescens.

2009-03-09 @ 11:53:39
Postat av: BOLLESJESSIE

ABSOLUT SKALL MAN INTE TA FÖR LÄTT PÅ DET, MEN OM MAN SKULLE SKITA I ATT TRÄNA VARJE GÅNG MAN HAR LITE KÄNNING I HALSEN ELLER SNOR I NÄSAN BLIR DET INTE MÅNGA TRÄNINGSDAGAR FÖR OSS MED SMÅBARN.



SEN ÄR DET INGEN ELIT IDROTT MAN HÅLLER PÅ MED.



MEN VÄLDIGT BRA SKRIVIT OCH ABSOLUT VIKTIGT MED TANKE PÅ ATT DET ÄR MÅNGA IDROTTSUTÖVARE SPM DÖTT..

2009-03-09 @ 12:34:30
Postat av: Nina!!

Har vi hånglat??? Tänkte om det är jag som smittat dig?? ;)

2009-03-09 @ 12:40:48
Postat av: Marija

Ska man inte röra på döfläsket när man e lite sjuk så kan man aldrig ´trna när man har småbarn man e juh sjuk jämt!!!!Bra att du sa det till miriam hon kommer ta hand om det och hon tar det på största allvar med...kram

2009-03-09 @ 14:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0