UPPDATERING 29/12..

Nu sitter jag här på jobbet och skall försöka skriva lite mellan patienterna. Jobbade även i går och det var helt ok, i dag jobbar jag till halv ett sen har jag inte något jobb på ett tag. Har lite strö dagar här på vårdcentralen men inget större eller längre så nu får man ge sig ut på arbetsmarknade och söka jobb, inte det lättaste.
I går efter jobbet åkte jag och Ronja till willys för att handla lite mat inför nyår och givetvis resten av månaden. Trodde inte att det  skulle vara så mycket folk men där fick jag . Men då borde det bli ännu värre på Onsadg och då har jag gjort mitt. Vinnie fick vara hos mamma medans vi handlade och det var rätt skönt att bara ha en med sig. Fast båda mina barn är väldigt snälla  att ha med i mataffärerna  och det brukar gå väldigt smidigt. När vi kom till Bollebygd stack vi in näsan på fröken Emma och lilla jag en snabbis och jag hittade mig ett svart spets linne som var riktigt coolt, får se när jag skall ha det bara ha ha.
Vid halv sju åkte jag upp till björnskogsvallen för ett litet snabbt möte ang träningstoppar till alla ledare. Vi har hittat ett par kanon snygga så nu skall vi bara skicka dom på tryck och sen blir vi fina. Är alltid bra om alla som kommer till våran träning vet vilka som är ledare och vart dom kan vända sig med sina frågor och det kommer dessutom se snyggt  ut med alla i likadana tröjor.
Kvällen blev tidig då jag fick lägga mig med Ronja som har kommit in i någon brandrädsla. Hon blir helt hysterisk när man lämnar henne för att sova och nästan skakar av rädsla stackarn. Hon tror vi skall glömma släcka ljusen som vi inte ens har tänt och att det skall börja brinna. Hemskt när dom får för sig såna saker. Nu har hon fått somna i våran säng så har Robban lagt över henne till sin säng när han lagt sig och det gör inte så jäkla mycket bara hon sover. Men i dag har vi bestämt att hon skall somna i sin säng och det kommer hon att göra för hon är så duktig min lilla tjej.

I Fredags vid halv elva åkte vi till syster för lite julfirande. Resan upp gick bra men lite seg pga väglaget. Tog minst en timme längre än vad det brukade och Ronja började redan i Göteborg att fråga om vi var framme snart . Men vi var uppe runt fem och då var det riktigt skönt att få röra sig och få lite god mat i sig. Det blev julklappsutdelning och barnen fick massa fina julklappar. Lördagen var vi i Bergviken för lite shopping, men jag blev besviken på affärernas rea utbud hitta inget. Den enda affärerna som hade bra var Carlings och Robban hittade två skit snygga stickade tröjor och en pälsmössa. Kvällen bestod i att basta ( men jag satt bara 5 min eftersom jag hatar att basta) Men Robban , Anton och Ronja rullade sig i snön och satte sig sen i bastun. Var lite kallt tror jag men det såg väldigt roligt ut att titta på.
Söndagen åkte vi vid helv tolv och vägarna var inte plogade eller sandade så det var tur vi hade Robbans bil och att han körde. Barnen var kanon snälla, Vinnie sov i stor sett hela vägen och ronja tittade på två filmer . Vi stannade i brådala för lite shopping och matintag sen var det raka vägen hem. Det tog sin tid men hellre det än att råka ut för några olyckor. Borta bra men hemma bäst. När vi kom hem tvättade jag två maskiner tvätt och plockade upp alla julklappar medans barnen och Robban körde den nya bilbanan som barnen fått av sin gudfar. Undra jag vem som hade roligast Robban eller barnen??? Tack Bashir ha ha.
Julen har varit kanon bra och Ronja är super nöjd med sina julklappar, hon har inte hunnit med att leka med allt än . Jag är jättenöjd över mina och jag hoppas alla andra där ute oxå fått någon liten klapp att vara glad över.

På torsdag är det nyår och det är skönt att vi snart får börja om med nytt år. Träningen skall ligga i fokus i vårat hem nästa år och det skall bli mycket träning och hälsa.

Nej nu skall jag jobba men när jag kommer hem skall jag lägga in lite kort så ni får se vad som hänt dessa dagar.
xoxo....

mammas lilla villevalla kille......(allt finns hos lilla jag)

Ronja i sin nya me too klänning , även den från lilla jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0