Sankta Lucia ....

Tredje advent och Lucia, inte klokt ju. Nu är det snart julafton och jag är fortfarande inte klar med alla julklappar, så jäkla jobbigt att vara ute i sista sekund varje år, att man aldrig lär sig. Men jag tänker inte stressa upp mig för det, detta år skall jag njuta av julen med mina underbara barn och deras julklappar är åtminstone klara. Jag har en tendens att köpa alldeles för många julklappar, jag älskar att ge bort och göra andra glada och se förväntningen när paketet öppnas. Tänk om ens ekonomi tyckte det var lika roligt . I dag hade jag sov morgon och vaknade inte förrän kvart över nio och då var jaga utvilad o pigg. Robban har magiska händer när det kommer till Vinnie och få han att somna om, fattar inte vad han gör för han lyckas varje gång . Om jag går in blir han bara hysterisk och vill absolut inte somna om. Ronja kom hem för en liten stund sen och var trött men lycklig. Hon hade haft en kanon bra dag på Liseberg i går med sina kusiner. Hon hade åkt allt som gick att åka och spelat lite, men roligast var det att åka med Rasmus.  Kvällen hade dom haft mys hemma hos min moster och alla hade sovit på golvet, mysigt värre.

Jag jobbade hela dagen i går och det var lagom med folk. Vi hann ändra om bland hyllorna och göra det lite lättare att hitta. Var hemma igen vid fem och då var jag inte kaxig kan jag lova. Jag gick direkt och la mig på soffan och sen rörde jag inte mycket på mig under kvällen. Robban serverade middag och ansvarade för markservicen medans jag var primadonna på soffan ha ha precis som det skall vara. Eftersom det bara är ren skit på tv jämnt och ständigt tittade vi på - flickan som lekte med elden. Som jag sa om den första filmen är detta inga favoriter till mig, brukar inte titta på den typ av filmer i vanliga fall.  Har ingen direkt uppfattning om jag tycker den är bra eller dålig, nåt mitt i mellan antar jag.


I dag skall jag inte vara en primadonna utan i dag skall det städas och tvättas, har knappt varit hemma förra veckan så det finns lita att ta igen. Barnen behöver ha en dag hemma oxå utan att man drar iväg dem på massa saker jämnt och ständigt. Med tanke på deras hosta och snoriga näsor gör det dem gott att bara vara hemma och mysa med mig. Vi får väl ha vårat egna luciatåg här hemma med skön sjungande stämma eller inte. Skall göra pannkakor till oss för det är vi alltid sugna på i min familj. I morgon skall jag köra in mamma till hennes ögon operation och jag hoppas innerligt att detta skall resultera i att hennes ögon blir bättre och att hennes syn nu blir bättre, stackars min mamma. Tänkte passa på att kolla hir det går för mitt återbesök till en gynläkare när jag ändå är där. Eftermiddagen skall vi spendera på Ronjas dagis med lite julpyssel och annat mys. Antar att morgondagen är planerad och klar.

Nej nu skall det stekas pannkakor och sen slänga in nästa maskin tvätt.
saknta lucia på er xoxo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0