MITT DUMMA HUVUD...

I går var jag väldigt duktig när jag kommit hem från jobbet och hämtat barnen. Jag började att sortera mina kläder och ta bort ännu mer som jag aldrig kommer att ha igen, har bestämt att jag skall göra det en gång i halvåret med mina och barnens kläder. Jag blir bättre och bättre för varje gång och efteråt känns det riktigt bra. Jag har alltid haft svårt att göra mig av med mina saker, för det kan ju kommen en dag då man faktiskt villa använda det igen - eller inte! Numera tänker jag att det är bättre att nån får användning för mina kläder än att dom ligger och tar plats hos  mig. Nu uppmanar jag er alla att göra likadant och skänka era kläder till mer behövda, vem bryr sig om dom har varit dyra m.m. ge av er själva till dom som behöver det.
Efter kläderna tog jag tag i leksaker , men där har jag fortfarande jättesvårt att plocka bort. Men alla bebis leksaker åkte och annat som jag vet bara ligger.  Två påsar leksaker, två påsar kläder och två påsar med filtar och påslakan kördes i dag till insamlingen.  Annars hann jag knappt med att städa som jag skulle göra oxå, men det skall jag göra i dag och damma bort allt juldamm. Barnen somnade tidigt i går kväll och det var skönt att sitta i soffan när klockanvar kvart över sju och det var alldeles tyst . Vid åtta kom Robban hem med en vän som vi inte träffat på länhge, det blev en massa tjöt och sånt innan jag tacka för mig och gick och la mig.

I dag sov vi till halv åtta och det är inte helt fel . Vi tog en lång gröt frukost och myste tillsammans utan att glo på barnprogram. Sen fick jag den underbara iden om att ta med barnen till badhuset. Jag hatar att vara i badhus det är nåt av det äckligaste jag vet, men jag vet hur mycket Ronja älskar att bada och vad gör man inte för dom man älskar. Jag packade en stor väska med många handukar, kläder, dricka osv och Ronja sprang omkring och dansade av lycka . Måste erkänna att det kändes helt ok och jag hade bestämt mig för att åka till kaskads badhus eftersom det var längsen vi var där. Vägen dit gick smärtfritt och Vinnie sov och Ronja sjung av lycka. När vi äntligen kom fram och jag skulle ta ut barnen och badväskan upptäcker jag mitt dumhuvud att jag glömt badväskan hemma på parkeringen. JÄVLA HELVETES SKIT , hur dum får man lov att vara kan man fråga sig. Men men med alla väskor och skräppåsar och barn lyckades jag glöma den.
Oh Ronja blev så besviken och jag kunde se i hennes blick att hon var ledsen, tror ni jag kände mig som världens sämsta mamma då eller? Vad gör man det var bara att sätta sig i bilen och åka till kinna och börja shoppa och det var lättare sagt en gjort kan jag lova. Tydligen får man inte köpa badkläder denna årsitiden för det fanns inget inget inget. Som tur var träffa jag på en snäll försäljare som sprang in på lagret och letade upp en bikini till Ronja TACK DU SNÄLLA MÄNNISKA. Själv hittade jag mig en sexig badräkt ha ha fy vad hemskt och obekvämt. Det blev handukar, blöjor, schampo, badkäder och notan slutade när vi kom hem på 600 kr, jätte billigt att åka och bada.
Men vad är väl pengar när man får se två lyckliga barn bada och skvätta. Vinnie fick jag tvinga upp ur vattnet efter 40 minuter då var han alldeles blå och barade skakade för att han frys så . Men han var inte alls glad på sin mamma då för han ville bada ännu mer. Ronja var grymt duktig i vattnet, hon åkte till och med den stora vattenruchkanna alldeles själv. Vi stannade i 1 1/2 timme och hade en jättebra dag tillsammans, tur man har snälla barn så man kan åka själv med två barn i olika st. När jag kom hem hade mina snälla grannar ställt in min väska i säkerhet , tack Sofi.

Nej nu skall jag börja städa, i mogon väntas det fina gäster och man vill inte visa upp den stökiga sidan eller?

Kommentarer
Postat av: carita

Alla kan glömma och den nya badräckten kanske gör någon annan glad om 6 månader när du rensar nästa gång...



http://blogg.aftonbladet.se/galoppbloggen



Kanske du sett men Lilla tuffa Inez har börjat blogga, jag kommer i håg henne så väl från ridskolan :)

Kram!

2009-12-30 @ 20:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0