LÖRDAGEN den 12 dec..

Måste först göra ett inlägg ang Idol som kommer vara ett hett samtalsämne antar jag. det är helt galet att man önskar den man tycker är bäst skall bli tvåa och inte vinna eftersom det verkar gå bäst för dom som får lite mer tid att göra sin egna grej och inte idolskivan. Med andra ord var jag helnöjd när Calle kom tvåa i gårdagens final. Båda är otroligt duktiga och sjunger grymt, men Calle har en underbar stile och är så jäkla cool. Men den som verkligen  äger är Skavlan, vi har de senaste fredagarna skitit i idol och tittat på skavlan.Vilka gäster ha får till sitt "enkla" program, i går var det will smith och hans fru och the one and only Robbie Williams   .                                
Han är sten cool den snubben måste jag erkänna och han verkar bra knasig i bollen, kanske inte så konstigt efter alla droger. Men han is still standing strong.
Nu vet ni vad jag gjorde i går kväll titta på massa killar och slog in en jäkla massa julklappar. Är skönt att slippa slå in alla på en och samma gång för jag tappar alltid tålamodet. Jag vill alltid att julklapparna skall vara så fina som möjligt, jag menar utseendet är halva nöjet. Måste vara fint papper, fina olika snören osv. Inga vanliga tråkiga julpapper med tomtar på här inte.

Annars har jag jobbat nu på sagaform sen i Onsdags och det har varit full rull från det att vi öppnar till det att vi stängt. Blir värsta träningspasset för mig att lyfta kartonger, paka upp och hela tiden vara på fötterna och aldrig sitta ner. Perfrkt  nu när träningen ligger nere över jul. Men som jag skrivit innan tycker jag det är otroligt roligt och jag trivs med att jobba i "affär" och sälja. Nu skall jag jobba i dag oxå sen blir det ledigt i morgon och det behövs eftersom Vinnie är så mammig just nu när jag är borta hela tiden. Han fattar inget stackaren , får lite dåligt samvete över att åka ifrån han. Men han är inte ledsen när jag lämnar han utan mest när jag sen kommer hem, då kan jag inte lämna han ursikte en sekund för då gallskriker han. Och lägga han för natten skall vi inte tala om, det slutar med att jag får låta han somna i mitt knä om inte Robban är hemma som är den enda som kan lägga han. Men i morgon skall vi bara vara hemma hela dagen och mysa med varandra . Ronja skall ut på spännande äventyr med sin mormor och kusiner i dag. Mamma hämtar henne vid halv tio, sen åker dom ner till centralen för att hämta upp Anton och Rasmus som kommer med tåget, Maria och Stefan skall bo på hotell och ha julfest med hans jobb här i stan. Sen åker barnen och mamma till Liseberg och träffar där Monica. Första gången Ronja är på Liseberg på vintern så det bli en upplevelse kan jag tro. Kvällen slutar hemma hos Monica med pjamas party och övernattning, inte illa för en 4 åring. Hon har längtat hela veckan på denna dagen min underbara fina dotter. Jag och Robban får väl ha lite romanstik kväll i kväll då med bara ett barn hemma, ojoj vart skall detta sluta ha ha. Tror vi skall ta och se Flickan som lekte med elden (eller vad den heter) och äta lite gott.

Nej nu skall jag äta frukost , packa Ronjas väska, hänga upp en maskin tvätt och fixa ordning mig själv innan jag sticker iväg. Ha det bäst och en trevlig Lördag till er alla. Har ni inget att göra åk till sagaform , finns perfekta julklappar där.
xoxo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0