JOBB JOBB....

sjukstugan fortsätter i våran familj, blir så förbanat trött på denna skiten nu. Bacillerna bara åker runt mellan barnen hela tiden, den ena håller på att bli frisk då blir den andra sjuk och sen blir den första sjuk igen - ORKAR INTE! Dessa små rinnande näsor och den tråkiga hostan som hållit på till och från nu i fyra veckor. Är vi inte friska över jul och nyår nu efter detta blir jag inte glad.Vinnie hostar och näsan rinner, men han är inte påverkad och har ingen feber. Ronja har ingen feber, ingen rinnande näsa , inte ont i halsen utan bara en hemsk hosta som vägrar ge med sig. Tur vi har hostmedicin hemma , för nu är båda barnen under en kur. Robban kände sig oxå hängig i Måndags med ond hals m.m. Peppar peppar ta i trä att jag inte åker på nåt. Kvällarna och nätterna hemma är just nu inte roliga, I bland står jag i mellan rummen och vet inte vem det är som gråter haha blir knäpp.

I går hade vi en riktigt hemma dag. Jag hade bestämt mig för att städa ordentligt och fixa . Det lyckades faktiskt, jag dammtorkade, dammsög, skurade golven på nedervåningen och skurade skåpsluckorna i köket. Håller väl sig i två dagar hoppas jag, men det känns bra i mitt hjärta. Sen satte vi på hög musik, Ronja fick sminka mig och göra mig fin i håret, sen sminkade jag henne . Vi tog fram alla mina armband, halsband som jag sparat genom tio år ( fråga mig inte varför ) , Ronja tyckte det var skit kul och vi dansade och hade disco hemma i vardagsrummet ha ha jätte roligt. Tur ingen såg oss. På eftermiddagen tog vi oss en sväng till biblioteket och kollade, Ronja lånade ett dataspel och en film. Men att vara på biblioteket utan vagn till Vinnie var ingen bra ide , han pillar på allt den ungen. Jag blir knäpp på han, inget låter han vara och det verkar aldrig som det går över. Efter det åkte vi och handlade snabbt och sen hem igen. Louisa var hos sin mormor så Ronja och hon lekte en timme. Vid sex ballade Vinnie ut och bara skrek och skrek, han var över trött men han är så mammig just nu att jag inte kan gå i från han. Hatar när dom kommer in i såna perioder, man blir så bunden . Men när Robban kom kvart i sju fick han bara ta över han och det var inte populärt i början kan jag lova, ungen skrek och skrek. Men det är viktigt tycker jag att han lika gärna kan vara hos sin pappa som sin mamma. Robban fick givemvis han att somna till slut. Han är grym med att få barn att sova, det var han redan med Ronja när hob var liten.
När klockanvar halv nio var både jag och Robban helt slut så vi gick faktiskt att la oss i sängen och tittade på tv där en stund istället. Mysigt faktiskt.

I dag skall jag jobba på sagaform och det skall bli skit kul. Jag längtar faktiskt och det är kul att göra något annat än vårdjobb. Jobbar tolv till sex, sen blir det en sväng till systrarna Karlsson för en mysig avslutning med gympan. Fullt upp från morgon till kväll.
xoxo....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0