Hej Igen...

Har var lite mycket nu så jag har inte haft någon större tid eller lust till bloggandet men nu skall jag göra ett försök att skriva lite. I Fedags var det inte mycket som hände. Jag jobbade på Sagaform 11-18.00 och barnen var först hos Kerstin och Rolf och sen hämtade mamma dom och tog med dom hem till oss. Ronja och Kerstin bakade kanelbullar, hur gott som helst och sen gjorde dom köttbullar. Tur för mig att Kerstin finns som gillar att baka. Själv gillar jag inte att baka, men jag äter gärna upp resultatet, haha. Mamma och ronja bakade sen pepparkakor här hemma, så nu har vi både bullar och pepparkakor. TACK snälla mamma för att du alltid hjälper oss. Kvällen slutade alldeles för tidigt än planerat. somnade när jag skulle lägga Ronja.
Lördagen var vi uppe vid sju och då var jag utvilad efter alla timmar jag sovit under natten. Gjorde ordning lite här hemma innan jag blev hämtad av Lena för att åka och jobba på sagaform. Robban som varit sjuk hela veckan var hemma med barnen vilket var otroligt skönt. Ronja var bjuden på kalas till Joel som fyllde fem år. Inte klokt fem år den lilla söta ungen. Känns inte alls som det var längesen dom var små söta ungar som inte krävde allt för mycket. Ja tiden går alldeles för fort när man ser hur snabbt barnen blir stora, själv känner jag mig som 25 år fast lite tröttare.  Att jobba gick bra, trodde att det inte skulle vara så mycket folk men vi hade allt att göra hela tiden. Hade öppet till fyra och jag var hemma igen vid fem och så hade hela den dagen gått. Kvällen spenderade jag med god mat och trevligt sällakap och en jäkla massa skit på tv, men vi orkade aldrig kolla på någon film. Ronja var på liseberg på kvällen och var borta några timmar, men där hade det varit sjukt mycket folk och långa köer till allt så det blev inte allt för många timmar. Hon vann en mjukisponny och var lycklig för det. Hon somnade gott i sin säng.

I morse skulle jag ha sovmorgon, men när Vinnie vaknade halv åtta och Robban gick upp med honom var det helt omöjligt att somna om igen. Är det oxå ett tecken på att man har blivt gammal eller? Jag försökte verkligen ligga kvar och sova en stund till men icke, Ronja kom in vis åtta och då låg vi och myste i min säng och kollade på barnprogram till halv nio. Vid halv tio åkte jag ENSAM till knallenad för de sista inköpen av julklappar. Var knappt nåt folk när jag kom och det var ljuvligt att slippa barnen och alla hysteriska stressade människor. Gick omkring i två timmar och handlade även lite mat innan jag tillslut åkte hem. Solen sken och vädret var fantastiskt i dag , jag blir så glad att detta väder äntligen kom till slut, nu känner man att det är jul. Tittade in en snabbis på Fröken Emma och lilla jag för att säga hej till Anna och Emma. Dom hade att göra så det blev bara en snabb visit denna gång. Men jag hann se alla fina kläder dom hade, men det får man väl  ta en annan dag.
När jag kom hem åt vi lite mat och sen packade jag och Ronja på oss massa kläder för att sen gå ut och åka pulka. Killarna fick stanna hemma, Robban som är sjuk och sen tycker jag det är lite väl kallt för Vinnie att vara ute . Tycket gott han kan få ha en hel helg med att bara vara hemma och inte flängas ut på massa saker. Han är även snuvig och lite små hostig i mellan åt och då vill jag inte utsätta hans små lungor i onödan. Jag och Ronja behöver oxå ha våra egen tider där hon har min fulla uppmärksamhet utan att behöva dela den med Vinnie.  Vi åkte upp till Höga och åkte bob och pulka, hur kul som helst hade vi. Efter 40 minuters åkning tog vi oss ut på en upptäcksfärd i skogen. Vi lekte kurragömma inne i skogen och det var perfekt att gömma sig där inne. Vi hade otroligt mysigt och roligt ihop och Ronja var nöjd.  Vid tre var vi hemma igen för att ägna resten av dagen till julmys med familjen. Vi lyssnade på julmusik, Ronja som fått en egen gran kläde den och sen hjälpte hon till med våran. Granarna blev super fina och alla små tomtar och änglar sitter på sin plats. Just när man håller på med att julpynta känns det som livet inte kan bli bättre , att man ser förväntningarna i sin fyra åring när man klär granen och gör ordning är oslagbar. Nu längtar jag så mycket till Julafton när man får dela ut julklapparna och se hennes glada ansikte. Jag kommer alltid att älska julen .

Nej nu skall jag mysa med min fina familj som jag älskar otroligt mycket. Hoppas alla andra haft en lika bra dag som jag haft i dag.
xoxo.....


Julen för ett år sedan hemma hos mamma...



Vinnie 2 månader..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0