5:e Dec..


I går hade vi en underbart lugn morgon utan massa stress. Även om vi går upp tidigt är det alltid stressigt att passa tider och lämna barn. Jag har vart hemma så länge nu att man kommit ur dom rutinerna + att nu har man ett barn till att göra klart.  Men som sagt i går hade vi det mysigt hemma på morgonen med kalender pakets öppning och tända ljus.
Vid tio åkte jag upp med barnen till mamma som lovat passa dom medans jag jobba. Dom gick direkt till lekplatsen och det var skönt för Vinnie att äntligen efter en vecka kunna få vara ut. Han är nu feberfri och smittar inte längre vilket känns  skönt. Hoppas nu att vi får vara friska över jul och nyår.
Själv åkte jag  in till knalleland  innna jag började jobba för att köpa lite julklappar. Tyvärr hann jag knappt med några affärer men några julklappar blev det ändå. Sen köpte jag en ny mikrovågsugn eftersom våran dog helt plötsligt i Onsdags efter många år tillsammans. Tråkiga pengar men ett MÅSTE, gud vad man använder Mikron ofta.
Kvart i tolv var jag på på Sagaforms lager i Hulta. Tog ett tag innan jag förstod var det var man skulle gå in och det är ganska typiskt mig. Fan vad roligt det var att jobba, tiden bara försvann och vi hade grymt mycket att göra. Jag plockade upp grejor, gjorde fint på hyllorna, stod i kassan, packa ner i påsar m.m. Inte för att vara sån men jag är en GRYM säljare. Antar att jag har det efter min pappa som var en säljare ut i fingerspetsen. Jag tror allvarligt att jag skulle kunna sälja vad som helst haha. Jag är otroligt social , älskar att tjata med människor och sånt, så jag borde kanske börja ändra inriktning. Jag tyckte det var sjukt roligt i går och längtar redan till nästa Fredag. Tyvärr gillar inte min nacke och rygg detta med lagerjobb som att packa upp ur kartonger och bära tunga saker. I går kväll fick Robban massera nacken och rygg väldigt länge och i dag har jag legat på spikmattan.  Men det värker fortfarande tyvärr... Får nog ha lite mer massage ;)

I dag har vi varit otroligt slöa hela familjen. Robban gick upp med Vinnie klockan sju och strax efter kom Ronja upp. Jag sov till kvart över nio och när jag kom ner till vardagsrummet hittade jag Robban och Vinnie sovandes i soffan. Där hade dom legat seb dom gick upp och vaknade inte förrän halv elva. Ronja och jag la oss i våran säng och tittade på barnprogram. Vid tolv stack Robban till Borås för att jobba några timmar, vi andra har bara varit inne hela dagen. Vi gick bara ut snabbt när glassbilen kom haha. Snart skall barnen åka till sin farmor och farfar för övernattning medans vi skall på kändis fest i kväll hos Robert J. Skall bli otroligt kul att göra något annat än bara vanliog fest. Har stora förväntningar på i kväll och det skall bli spännande att se alla kändisar, får väl ta med mig autografblocket . Har längtat länge till denna kväll så nu vill jag snart börja fixa ordning mig . Skit att min kamera är sönder igen, men jag lovar att låna Spillis kamera och lägga ut lite bildbevis på bloggen. Kanske blir en tävling , - gissa kändisen!

Hoppas alla ni andra får en kanon Lördag och så hörs vi i morgon .
xoxo....


Kommentarer
Postat av: Nina

Nä, men det är lugnt, jag är inte bitter. Inte alls avundsjuk.... inte alls grön i hela ansiktet. Nä, men jag hade aldrig bytt bort en kväll hemma med man å barn... å Robinson, mot en kändisfest, med glitter å glamour. Nä, jag är inte bitter ;) Hoppas du hade det fantastiskt vännen!! Puss =)

2009-12-06 @ 11:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0