22 DEC..

Tänka sig att vi har fått vinter och att det kommer att vara en vit jul. kan inte bli bättre tycker jag. Tänk vad vädret påverkar oss ändå. Nu sitter jag på jobbet och är svin hungrig, vill bara få gå och äta men det dröjer en stund till då vi har lite att göra.
Slutar tre i dag och det är skönt för sen skall jag hem och städa och göra ordning hemmet inför i morgon kväll då vi börjar våran jul. Man får sprida ut julen om man skall hinna fira med alla släktingar och vänner.

I går jobbade jag på vårdcentralen mellan åtta och två och det var mer att göra en vad jag trott. Men många är förkylda och vill kolla upp sin hälsa innan julen och slippa sitta på akuten, vilket jag förstår. Efter jag hämtat barnen åkte vi hem och lagade lite mellanmål som dom åt med ens. Vid tre kom Louvisa och knackade på och sen försvann Ronja ut för att åka pulka i det helt fantastiska vädret. Dom var ute och lekte i tre timmar och hade hur kul som helst, tur man bor som man gör så dom kan bara gå utanför dörren för att åka pulka. Dom hade under nån stund våldgästan en av grannarna för att tigga till sig lite dricka ha ha smart drag att bjuda in sig själva.
Vid sex tog jag med mig barnen till Challe för att äntligen få se hennes nya lägenhet. Säger bara WOW vilken underbar lägenhet, helt grym var den och hon hade fått så fint att jag nästan själv ville flytta in. Ronja har tjatat om att få bada hos Challe sen hon hörde att hon skulle flytta. Men i går fick båda barnen bada i badkaret och dom plaskade för fullt och hade roligt tillsammans. Antar att Challe hade lite att göra sen när vi lämnat allt stök bakom oss. Det blev julklappas utdelning och Ronja fick en egen ryggsäck med stallsaker som bortstar i alla de slag, hovkrats och hästgodis , en väldigt glad tjej som visade stolt sin pappa vad hon fått. Ronja skall till Våren äntligen börja rida igen efter ett års uppehåll och det skall bli sjukt roligt. Vid halv åtta var Vinnie väldigt trött så vi fick ta på oss att åka hem, han somnade nästan i bilen på den korta stunde. Men Challe tack för maten och klapparna min vän och hoppas det går bra för dig i morgon , jag väntar med späning att du skall höra av dig kram.

Nej nu blir det ett sista ryck innan jag äntligen får äta lite mat.
xoxo........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0