16:e dec..

I dag vaknade jag tio i sju och var helt utvilad och pigg , inte dumt alls att känna så vid den tiden.  Vincent vaknade strax efter mig och sen kom även Ronja ner och gjorde oss sällskap. Även i dag hade vi en mysig frukost tillsammans och dagen till ära var även Robban med och åt frukost. Efter frukosten tittade Ronja på barnprogram medans jag satte igång en tvättmaskin och bäddade rent i våra sängar. Passade även på att dammsuga och vika in rena kläder på sin plats. Vid halv tio tog vi på oss och åkte ner till Helena, Ted och Jack för lite trevligt sällskap. Har inte träffat dom flera veckor så det var mysigt att äntligen träffas och barnen lekt med varandra , faktiskt alla fyra tillsammans helt otroligt.  Vid halv tolv började små killarna bli trötta och vi åkte snabbt upp till affären för lite inköp innan Vinnie somnade gott i sin säng. Själv satte jag på en film till Ronja och sen la jag mig i soffan och halv sov i en timme , hur skönt som helst.  Vid tre efter barnen fått i lite mat tog vi på oss varma kläder och packade in pulkorna i bilen och åkte upp till höga. Man måste ju passa på att åka massa pulkaåkning nu när det finns snö ute. Eftersom vinden var så kall våga jag inte låta Vinnie vara ute för länge, men han åkte några gånger innan han fick gå in till mormor och värma sig. Ronja och Ted där i mot åkte i över en timme och dom hade så roligt, själv passade jag på att köra lite intervall träning i snön när jag ändå inte hade något annat att göra. Är kanon bra träning att gå, springa, upp och ner för backen i snö, var helt genom svettig när jag kom in sen.  Hemma hos mamma fick vi nybakat bröd och kall mjölk till kvällsmat, mumsigt värre . Tror inte vi var hemma förrän sex och då var barnen på strålande humör och jätte pigga konstigt nog. Men när klockan var åtta la vi båda två och dom somnade väldigt snabbt och gott, inte ett ljud på hela natten från nån av dem.  Jag gick oxå och la mig tidigt för att läsa min grymt bra bok som jag lånade i Tisdags.
Underbart att lägga sig i tid och vakna pigg och utvilad.

xoxo.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0