15:e dec..

I går fick jag gå upp med tuppen klockan sex och det var helt kolsvart ute och som Ronja bruka säga - det är mitt i natten. Vinnie var inga problem att få liv i eftersom han i vanliga fall vaknar vid halv sju , värre var det för Ronja som jag inte fick upp ur sängen förrän halv sju. Mamma skulle jag hämta klockan sju utanför henne, sen var det raka vägen inte till Borås sjukhus. Mamma Hade fått tid för en att operera sitt vänstra öga som hon bara sett sämre och sämre på.  Efter jag släppt av henne åkte jag ner till till Robbans jobb för att se om det fanns nåt jag kunde hjälpa han med. Det blev att slänga massa sopor/skräp och panta flaskor, bättre än inget antar jag. Sen åt vi en god frukost tillsammans innan mamma ringde och sa att hon var klar. Allt hade gott kanon bra för mamma och det gick snabbt . Redan i dag ser hon bra igen, för att citera hennes egna ord känns det att titta ut genom ett nyputsat fönster.
Sen hann jag träna en kort stund i går, kors i taket. Har inte tränat på över två veckor tror jag och det var skönt att göra nåt. Kvällen spenderades hemma och sängen fick sällskap tidigt i går.

I dag var det ingen som behövde stressa på morgonen, jag och vinnie sov till halv åtta och då var redan Ronja vaken . Vi åt en mysig gröt frukost med våra tre tända ljus och se snön falla utanför fönstret. Älskar verkligen dessa lugna mornar och tänker njuta för fullt innan det är dags att jobba och stressa iväg tidigt på morgonen. Vid tio var det dags att åka till dagis och då ville verkligen inte vara hemma mer utan jag antar att det är massa pyssel på dagis nu innan jul.
Jag har själv hunnit med i dag att sola en kvart för jag behövde lite värme, sen träffa jag Patricia och vi körde cirkelträning tillsammans och det var skönt att få svettas lite och roligt att ha nån att träna med, nästa gång kör vi ett box pass tjejen.  Har även varit på biblioteket och lånat två böcker, har kommit in i en läsa period och det är så skönt att lägga sig på kvällen med en bra bok. Vid två försökte jag och barnen att åka pulka men som vanligt blir all snö bara en jäkla massa slask. Men vi försökte som sagt och vi var åtminstone ute och lekte i snön innan Vinnie tyckte det räckte med blött snö och ville gå in i värmen. Nu väntar jag bara på att Robban skall kliva genom dörren och ta över  Vinnie en stund, just nu kräver han så mycket och han tar all min energi och i bland blir jag helt galen på han. Han är överallt, pillar på allt, drar ut allt från skåpen, slås, bits, dras i håret och där i mellan gnäller han om jag försvinner ur hans sikte - SKITUNGE! Hoppas han snart lugnar ner sig, men jag märker att han är en tuff liten kille som är härdad av att vara lillebror. SÅ ROBBAN KOM HEMMMMMMMMMM..............
Kvällen känns helt fantastiskt med tanke på att jag redan har tränat och inte behöver ge mig ut mer i kväll, istället blir det en god fiskgratäng och tvkväll .
I morgon skall vi bara vara hemma, så om nån vill hitta på något så är vi öppna för förslag.
ha det bra xoxo....


Tänk vad lugnt och skönt det var när han inte kunde röra sig ha ha det var tider det.

Kommentarer
Postat av: Mia

Här har jag också en kille som ska pilla på allt och skriker så fort man går ifrån honom. Han bits inte än men det kommer väl det också.



2009-12-15 @ 23:04:46
URL: http://svaneholmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0