UPPDATERING....

Jaha vad har hänt dom senaste dagarna då? har inte orkat skriva så jag skall försöka hinna lite nu.
I måndags var det en lugn dag, Ronja sov ända till halv tio och var väl helt slut efter helgens bravader med kusiner och ridläger. Tyvärr sov inte Vinnie till halv tio utan vaknade vid halv sju, så det var bara att tvinga sig upp som en zombi.   Hade jätte ont i magen och ringde in till gyn när deras mottagning öppnat, men dom hade inte tid att ta i mot mig förrän 14 sep och tyckte jag skulle ha min magsmärtor och fortsätta med värktabletter. Vill inte hålla på att stoppa i mig massa värktabletter hela livet och vara trött. Ringde och pratade med mina underbara arbetskamrater som ringde och ifrågasatte dom inne på gyn, men det hjälpte inte . Så jag skall träffa en avvåra läkare i dag och se om jag få andra värktabletter som man inte blir så trött av.

När Ronja vaknat och vi ätit frukost gick vi ut på en promenad till biblioteket. Vi hade lite saker att lämna tillbaka och vi lånade givetvis massa nytt. Helena, Ted och Jack möte upp oss på biblioteket och sen var det full rulle på Ronja och Ted. Dom blir som tokiga när dom kommer ihop sig, då är det bäst att hålla sig undan. Vi gick till systrarna Karlsson och tog en lunch/fika,  vi försökte att ha det lite mysigt men med två gangsters och två som pillar på allt hade vi inte mycket tid att prata om allt som hänt.  Har knappt träffat Helna på två månader och det känns som vi aldrig har tid att träffas, jätte tråkigt :(
eftermiddagen spenderade vi på lekplatsen med grannarna, barnen lkte och busade och vinnie ville bara att jag skulle bära han hela tiden. Så när Robban äntligen kom hem fick han ta över barnen och jag tog på mig min ipod och gick ut på en snabb promenad. Hade så mycket kraft i benen att jag kunde verkligen trycka på i stegen, kändes härligt.  På kvällen var Robban iväg och tränmade och jag satt och halv sov till all skit på tv.



I går var det äntligen dagis dags, Ronja har längtat att få börja och tyckte det skulle bli jätte spännande. Det var noga med vilka kläder hon skulle ha och hon ville vara snygg i håret.  Så vid nio lämnade vi Ronja på dagis och det gick kanon bra. Jag och Vinnie var bara hemma hela dagen och tvättade lite- han är ju fortfarande gnällig och vill helst vara på än hela tiden.Så det är väl inte jätte mysigt att vara hemma nu med lilla skit ungen haha Vid två hämtade vi Ronja och då var det som vanligt, Ronja ville absolut inte gå hem och gnällde för att hon inte hunnit leka m.m.  Efter mycket tjöt kom vi i väg hem och kunde vara ute på lekplatsen. Ronja och Zelda lekte och hade jätte roligt, efter en stund frågade Zeldas mamma om Ronja ville följa med dom till Göteborg och gå på bio. Beöver jag säga vad hon svarade?? Så det blev att gå in och bytta kläder och göra sig fin.


Kanske inte det bästa att gå på bio en Tisdag kväll när man skall på dagis dagen efter men i bland får man göra undantag. Så Ronja var inte hemma förrän kvart över nio och det hade gått kanon bra och Ronja hade varit jätte duktig. Skönt att veta att man har en dotter som sköter sig när man inte är med.
När robban kom hem så tog vi på oss träningskläder och satte Vinnie i vagnen och gav oss ut. Skulle ha tränat med Helana men hon hann kanske inte så jag kände att jag ändå var tvungen, måste få upp flåset tills terminen börjar.  Så vi tog en snabb promenad där vi växlade med att springa i mellan åt. Roligt att komma iväg ihop, Vinnie tyckte det var härligt att sitta i vagnen. Så i dag är rumpan inte så mysig, värker haha Har även börjat att planera inför mina träningspass, har lite övningar som jag skall använda måste bara sätt i hopp allt senare - hjälp..............


Snart skall jag sätte Vinnie i vagnen och hämta Ronja, sen skall vi hem till Helena och Filippa en stund. Skall försöka komma ut i kväll oxå på en promenad. Hoppas det går bra hos läkaren i dag och att jag mår bättre när jag går där i från..

xoxo..............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0