TORSDAGEN DEN 20 AGU...

Solen är här ännu en dag och det är så skönt att slippa regnet. Tvätten hänger ute redan och man får passa på att tvätta såna här dagar. Har varit overkligt duktig dom här dagarna när Ronja varit på dagis. Jag har frostat av frysen och nu ser den helt ny ut, slängt massa mat som bara blir liggande, har rensat ut gamla handdukar , påslakan m.m. och slängt bort, bäddat rent i alla sängar och så klart dammsugit varje jäkla dag. Jag har mycket lättare för att städa när det är fint väder, får mer energi och ork. Skulle behöva vädra soffans alla kuddar men det tror jag att jag hoppar över. Nu sover min lilla prins och jag hoppas han sover länge i dag , så jag hinner plocka lite och givetvis kolla på friidrotten.

I tisdags hälsade jag och Vinnie på liten stund inne på smörblomman där han skall börja senare, Det kommer bli kanon bra och det tyckte Vinnie med som satte sig och började leka med än gång. Sen jobbade jag i Tisdags och det blev fullt upp med än gång. Två akuta, en ambulans haha alltid är det nåt.  Efter jobbet åkte jag till Hestra och körde intervall träning, var skönt men jobbigt.  Kvällen var lugn och inga större saker hände.
I går var jag ute med Vinnie på powerwalk, är grymt jobbigt att gå snabbt med en vagn.  Fast det var ju oxå meningen, så jag fick upp pulsen och svettades gott. Är skönt att ha klarat av träningen innan kvällen och man kan vara hemma med sina barn.  Sen när vi hämtat Ronja var vi ute på lekplatsen och lekte i det fina vädret. Vid fyra kom mamma och följde med mig in till Borås så jag fick handlat mat. Frysen var helt tom efter min städning , så nu är den på fylld - gött!
Vid sex kom fina Challe och hälsade på, vi har inte träffats på säkert 10 veckor. Så det fanns en hel del att prata om, så mysigt . Barnen var lika glada som jag att träffa henne och dom klängde på henne hela tiden. Vi gjorde taco och Ronja lyckades få tugummi i håret - jäkla unge :(  Det var bara att ta fram saxen och rädda det som kundes räddas. Kvällen var super mysig och nu kommer det inte dröja så länge tills vi träffas igen.

I dag skall vi ta med Ted hem från dagis, Ronja kommer bli överlycklig. Så min eftermiddag kommer vara full med bus kan jag lova. Får se om dom ställer upp på kort sen. Skall  försöka träna i kväll oxå om Robban inte blir allt för sen.  Får nog bli lite glass i dag med när det kan vara sista solen som är här innan hösten.


VÄRLDENS GOASTE VINNIE- LOVE YA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0