TORSDAG 13 AGU

Vinnie sover och Ronja är på cirkus med sin pappa, filippa och Robban, så just nu har jag det väldigt lugnt och skönt. I går efter jag hämtat Ronja på dagis gick vi och hälsade på Helena och Filippa, ronja fick vara där medans jag var hos läkaren. Vinnie somnade i vagnen som tur var precis när jag träffade läkaren, hon kunde inte göra så mycket för att hjälpa mig just nu.  Utan det blir till att äta värktabletter och hoppas att det snart blir bättre så skall jag till gyn den 14 sep - roligare än så blir det inte just nu.
Hemma hos Helena fick jag en kall öl och vi satte oss i solen på balkongen och hade det skönt medans tjejorna lekte, dom har så roligt i hop dom två. Vid halv sex fick jag tvingat med mig en mycket trött Ronja hem, hon var i stort behov av mat och sömn men det fattar dom ju inte själva. Mamma kom förbi då vi hade  tänkt ta en promenad med stavar, men Robban var tvungen att jobba över så det blev inget med det.  Men mamma hjälpte mig att fixa mat och bada mina trötta barn - som vanligt min underbara mamma. Ronja somnade gott så fort Robban kommit hem och läst ungefär hundra sagor för henne haha hon vet hur hon skall linda sin pappa kring fingret.

I dag vaknade vi alla tidigt jippi jippi, men det blev en lugn morgon utan stress då Ronja skulle till tandläkaren innan dagis vid tjugo över nio.  Ronja är helt otroligt duktig hos tandläkaren, mycket bättre än jag som är livrädd för tandläkaren. Ronja har stora gropar i sina tänder och därför har tandläkaren lagt plast så inte det skall fastna massa mat och annan skit där.  Så nu har vi klarat av detta och hon skall inte tillbaka förrän om 6 månader. Måster verkligen rekomendera Monica till er som inte går där, hon är så bra mot barnen och det är modernt och snyggt.
Efter jag lämnat Ronja på dagis åkte jag och vinnie hem och la oss, det var så skönt att få halv sova i nästan en timme. sen har vi inte gjort mycket i dag och det är skit skönt att bara kunna vara fast det finns tusen av saker att göra. Jag behövde inte hämta Ronja från dagis i dag då Kerstin gjorde det. Hon och Ronja skulle baka bullar och rulltårtor, så nu har jag ny bakade kanelbullar hemma - jobbigt haha . Så jag har knappt hunnit träffa Ronja i dag eftersom hon nu är iväg igen, tur någon har ett roligt liv.

I morgon skall jag jobba och det skall bli helt ljuvligt att komma hemifrån. Vet inte riktigt hur länge jag jobbar men det är skit samma bara få några timmar utan barn och allt ansvar som kommer till, älskar mina barn mest av allt men i bland behöver man få vara själv lite och inte vara någons mamma. Så i morgon kan ni hälsa på mig på vårdcentralen.

xoxo-........

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du Monica är helt överlägsen! Jag åkte ju 30 mil bara för att få gå hos henne :o Nu har jag blivit lite modigare men det drar ut på tiden mellan tandläkarbesöken i Örebro.

Kram!

2009-08-13 @ 21:28:38
Postat av: Carita

Oj det försvann vem som skickade, men det var bara lilla jag...

2009-08-13 @ 21:29:55
Postat av: Mia

Monica är bäst. Funderar på att sätta upp Elin där också. Vill inte att hon ska få skräck som jag. hemska Crister som jag hade!!



Hon vägrar redan öppna munnen hos tandläkaren. Får se hur det går nästa gång.

2009-08-13 @ 23:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0