SNYFT SNYFT!

I dag har jag en tycka synd om mig själv dag, hur kul är det på en skala. Har precis kört  Robban till Helena och Sebastian för en  fördrink innan de skall i väg till den årliga kräftskivan hos Henke och Jessica. Jätte kul att sitta ensam hemma med barnen när man vet att alla sina vänner kommer få en skit rolig kväll. Jag gottar mig dock lite åt vädret, hemskt va? Tyvärr hade vi ingen barnvakt och jag kände med tanke på min konstanta magvärk och alla värktabletter jag stoppar i mig , att jag kanske ändå skall undvika alkohol. Men som sagt det är inte kul att sitta hemma själv när alla andra festar, tur det finns godig och ÄNTLIGEN FRIIDROTTS VM på tv. JAg är en torsk på friiidrott och kommer sitta som klister framför tv, speciellt i morgon kväll då det är 100 m final herrar - SJUKT SPÄNNANDE!  Så i kväll blir det inga kräftor, inga räkor, inga goa skratt, inga goa vänner men istället stoppa i mig godis och se andra sporta på tv.

i går var det lugnt på jobbet, inget speciellt som hände och det är väl tur det. Bara en liten sårskada som behövdes sys. Vid tre gick jag och hämtade mina barn hos Lena och Henrik, men Robban hade redan kommit dit så vi stannade en stund och pratade innan vi åkte hem igen. Vid sex var vi bjudna på mat hos barnens farmor och farfar. Det blev grillat och en massa god mat. Vinnie var på en strålande humör och krypte omkring som en galning bland hundarna. Vi var där till halv tio sen var vi nog alla rätt tröttna och slitna. Barnen somnade fort och det var skönt för i bland kan det slå över och gå åt andra hållet istället.  Robban och jag tittade på några fighter med bla Forest och BJ Penn. Sen gick mina ögon i kors och jag fick gå och lägga mig.

i morse hade jag sovmorgon till halv nio då Robban fick ta barnen. Sen var det städning som gällde på dagens agenda. Fick städat i kylen - fy vad det är tråkigt. Det är väl tur man inte har städtanterna från kanal fyra hemma och granskar, finns nog ganska mycket snuskigt i kylen haha Men nu är den som sagt fin och jag har slängt massa skit. sen har det tvättats och dammsugit m.m. Vid elva kom mamma och vi gick ut en stund så Ronja fick köpa Lördags godis, och som sagt även jag då :)
Sen handlade vi lite inför i morgon då det kommer lite folk som skall fira lilla mig som fyller år på Måndag. Jaha då blir man ännu äldre, är roligt nästan jämnt nu för tiden - som sagt tycka synd om mig själv dag i dag. 

Nu skall jag snart lägga min prins för natten och hoppas på en lugn natt, han har lite ont i höger öra och jag är livrädd att han skall på öroninflamation. Sen skall jag och Ronja ha mys kväll med popcorn, godis, tända ljus och dricka. Älskar nu när det börjar bli mörkare och man kan tända massa ljus, jag tycker om hösten och har inget i mot att vi går mot den tiden. Sen hoppas jag att få Ronja i säng någolunda tidigt så man får vara uppe själv lite innan det är dags att själv krypa ner  i sängen.  Robban kommer väl komma hem sent i natt och sova hela dagen i morgon och då måste jag åka iväg och hitta på nåt, för det finns inget värre än att ha en sovande bakfull sambo på soffan .



Ok nu får ni ha det så bra. xoxo...............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0