FREDAGEN DEN 21 AGU..

Nu är jag helt slut och skulle bara vilja lägga mig ner och sova. Men sån lyx har man inte tid med tyvärr. Var uppe vid halv sex i morse för att köra mamma till danmarksfärjan. Hon och Monica skall tillbringa helgen i skagen , och jag tyckte det var dumt att hon skulle behöva ställa bilen nere vid hamnen hela helgen.
När jag kom hem hann jag duscha innan lilleman vaknade och sedan var det full rulle.  Ronja vaknade inte förrän halv nio och då blev det att stressa med hennes kläder och annat eftersom jag skulle börja jobba klockan nio. Stackan hann knappt vakna, men samtidigt ville jag inte väcka henne tidigare heller. Efter att packat ner allt som barnen behövde , typ allt lämnade jag dem hos Lena och Henrik.

Jobbet ja, självklart har det hänt saker här i dag . Stackars mina arbetskamrater som altid råkar ut för saker så fort jag jobbar haha. Tur att det var gulliga Marie som jobbade i dag, för vi var nog lika trötta och sega . Men som sagt efter luch small det till med en akut patien som kom i full fart i en taxi, personen kunde ingen svenska och det blev en hel del att göra innan ambulanden kom. nu hoppas jag att dom sista timmarna här på jobbet blir lugna och inga mer dramatiska patienter. Marie har nu gått hem och jag är kvar ensam :(  , men om alla bara håller sig hemma så skall det väl inte bli några problem.

i kväll skall jag ha en date med helena ( spilli ), vi skall gå till krogen och äta gott , dricka ännu godare och ha massa härligt tjejsnack. Det skall bli kanon roligt och skönt att avsluta denna dag på ett mysigt sätt, bara jag inte somnar efter första ölen hihihi. Då får du sparka mig på smalbenet Helena. Robban får ha myskväll med barnen, han var trots allt få kräftskiva förra lördagen så ingen fara för han. Robban tycker det är rätt skönt att få sitta hemma själv och äntligen bestämma över vad som skall visas på tv, för det göra alltid jag annars.  Är man äldst så är man eller??

I morgon blir det lugnt, hoppas på bra väder så jag och barnen kan vara ute. Skall försöka ha en liten date med Helena och kidsen på torget, fika och inköp av lördagsgodis. Sen blir det att ladda upp för Söndagens hårda träning. Fem pass på  fem timmar - sjukt svettigt och ont i benen. Robban skulle ha tvälat i morgon i MMA, men han har bytt klubb så han hoppar detta för denna gång. Lite synd tycker jag men det blir väl fler tillfällen fram över.

Nu skall jag börja städa lite lätt och känna in fredagskänslan som ännu inte kommit. Hoppas ni får en trevlig fredag.
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0